کلش آف کلنز | Clash Of Clans چیست ؟

نویسنده: Arya | 28381 بازدید
13 دی 1393

کلش آو کلنز (به انگلیسی: Clash Of Clans) یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی می‌باشد که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد.

انتشار :
کلش آو کلنز در ۲ اوت ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شد. این بازی همچنین برای اندروید در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ در کانادا و فنلاند و نهایتاً در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ در گوگل پلی به صورت بین‌المللی برای این سیستم عامل منتشر شد.

داستان بازی
در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا (به انگلیسی:Gold)، اکسیر (به انگلیسی:Elexir)، اکسیر سیاه (به انگلیسی:Dark Elexir) و الماس (به انگلیسی:Gem). اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر (به انگلیسی:Elexir collector) تولید می‌شوند و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارند. برای نمونه برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز و یا برای بالا بردن ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر (به انگلیسی:Elexir Storage) نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. سربازان شما در سرباز خانه (به انگلیسی:Barracks) و به وسیلهٔ اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم (به انگلیسی:Spell)هایی نیز وجود دارند که در کارخانهٔ طلسم سازی (به انگلیسی:Spell Factory)ساخته می‌شوند. از طلا بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی نیز استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکدهٔ آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی بدست بیاورید. طلا نیز توسط دستگاه سازنده طلا (به انگلیسی:Gold Mine) بدست میاید که در ابتدای بازی دو عدد از آنها را در اختیار خواهید داشت. اکسیر سیاه ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند می‌باشد که از آن برای ساخت و ارتقای سربازهایی که توسط اکسیر سیاه در سرباز خانهٔ اکسیر سیاه (به انگلیسی:Dark Barracks)ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها {بربرین کینگ} (به انگلیسی:Barbarian King) و ملکهٔ کماندار {آرچر کوئین} (به انگلیسی:Archer Queen) و همچنین شارژ کردن برج جهنمی {اینفرنو تاور} (به انگلیسی:Inferno Tower) استفاده می‌شود.[۱]
لشکرها در بازی

لشکرهایی که توسط اکسیر ساخته می‌شوند:
بربر {بربرین} (به انگلیسی:Barbarian)
کماندار {آرچر} (به انگلیسی:Archer)
غول {جاینت} (به انگلیسی:Giant)
دزد {گابلین} (به انگلیسی:Goblin)
دیوار شکن {وال بریکر} (به انگلیسی:Wall Breaker)
بالون (به انگلیسی:Balloon)
جادوگر {ویزارد} (به انگلیسی:Wizard)
شفا دهنده {هیلر} (به انگلیسی:Healer)
اژدها {دراگون} (به انگلیسی:Dragon)
پکا (به انگلیسی:P.E.K.K.A)

لشکرهایی که توسط اکسیر سیاه ساخته می‌شوند:
مینیون (به انگلیسی:Minion)
گراز سوار {هاگ رایدر} (به انگلیسی:Hog Rider)
ولکری (به انگلیسی:Valkyrie)
گولم (به انگلیسی:Golem)
ساحره {ویچ}(به انگلیسی:Witch)
سگ گدازه‌ای {لاوا هاوند} (به انگلیسی:Lava Hound)

طبق گفتهٔ سازندگان بازی لشکرهای دیگری نیز در آینده ساخته خواهند شد.

طلسم‌های بازی
طلسم‌ها توسط اکسیر ساخته می‌شوند و در کارخانهٔ طلسم سازی تولید می‌گردند.

انواع طلسم‌ها:
طلسم رعد و برق {لایتنینگ اسپل} (به انگلیسی:Lightning Spell)
طلسم شفا بخشی {هیلینگ اسپل} (به انگلیسی:Healing Spell)
طلسم خشم {ریج اسپل} (به انگلیسی:Rage Spell)
طلسم پرش {جامپ اسپل} (به انگلیسی:Jump Spell)
طلسم انجماد {فریز اسپل} (به انگلیسی:Freeze Spell)
طلسم سورپرایز بابانوئل {سانتاز سورپرایز} (به انگلیسی:Santa's Surprise) *این طلسم فقط در نگارش کریسمس وجود دارد.

آمار بازی
بازی کلش آو کلنز در آوریل ۲۰۱۳ توانست به همراه بازی هی دی (به انگلیسی: Hay day) توانست درآمد خالصی ۲۷۹ میلیون دلاری کسب کند. درآمد روزانه این بازی ۲٫۴ میلیون دلار است که از ۸٫۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب نموده است. اپلیکیشن این بازی در بازه دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جز ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود بوده است. اپلیکیشن این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده است.

قبیله
در بازی، بازیکنان می‌توانند به قبیله‌ها ملحق شوند یا قبیله‌ای ایجاد کنند. از مزایای این کار می‌توان به نبردهای میان قبیله‌ای، گفتگو با بقیهٔ بازیکنان و دریافت نیرو از بقیه اشاره کرد. وقتی بازیکنان به قبیله‌ای می‌روند می‌توانند با دادن درخواست{ریکوئست}(به انگلیسی:Request)از دیگران نیرو بگیرند. درجه بندی اعضای قبیله عبارت است از:
فرمانده {لیدر} (به انگلیسی:Leader)
کمک فرماننده {کو لیدر} (به انگلیسی:Co-Leader)
ارشد {الدر} (به انگلیسی:Elder)
عضو {ممبر} (به انگلیسی:Member)

در نبرد میان قبیله‌ای، اعضای یک قبیله به صورت تصادفی با اعضای قبیله‌ای دیگر رو به رو می‌شوند و باید با رفتن به نبرد و پیروزی ستاره کسب کنند. پس از پایان نبرد در صورت پیروزی، جایزه‌ای برای هر نفر متناسب با فردی که به او حمله کرده، دریافت می‌کند.
نگارش های مختلف

در کلش آو کلنز شاهد 3 نسخه ی مهم از قبیل :
نگارش کریسمس
نگارش هالوین
نگارش عادی
بزودی ...

خواهیم بود که هرکدام با تغییرات مهم و در زمانی مشخص شده ارائه خواهند شد .

نسخه رد (قرمز)
در تاریخ 23 نوامبر سال 2014 نسخه قرمز این بازی برای حمایت از مبارزه با بیماری های مالاریا، سل و ایدز منتشر شد. این نسخه که انحصارا برای آی او اس و برای طرح نرم افزار هایی برای رد (به انگلیسی:Apps for RED) منتشر شده برای کاربران آی او اس در دسترس است. در این نسخه تغیراتی کوچک ایجاد شده و بسته خرید جم برای حمایت از مبارزه با بیماری های مالاریا، سل و ایدز اضافه شده که سود حاصل از آن به حساب شرکت رد (به انگلیسی: RED) واریز می شود و پس از آن در صورت تایید علامت سپری قرمز رنگ بر روی تاون هال ایجاد میشود.

ویدیوی معرفی و تریلر Clash Of Clans

بیشتر بخوانید:

  1. 19 مرداد 1394 21:03
    نپسندیدم -1 پسندیدم
    nahid | ميهمان
    لطفا بازی آنلاین دونفره چهار رو برای دانلود بزارید

  2. 29 تیر 1394 20:50
    نپسندیدم -2 پسندیدم
    مهدی‌ | ميهمان
    دمتون گرم از این بازی

  3. 2 تیر 1394 20:37
    نپسندیدم +1 پسندیدم
    انیتا | ميهمان
    این بازی خیلی خوبیه مرسی

دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.