غول | Giant


اولین سامانه مدیریت خانواده و مراقبت از خانواده در فضای مجازی در ایران
- موقعیت لحظه ای و مسیر یابی خطی
- گزارش عملکرد در شبکه های اجتماعی
- تلگرام ، واتس اپ ، اینستاگرام ، لاین
- مدیریت دسترسی به وب سایتها
- امکان فیلترینگ تماس ها و پیامک ها
- و ده ها قابلیت کاربردی دیگر

دانلود نرم افزار



غول | Giant

آموزش غول Giant در clash of clans


غول:
غول ها نیروهایی قوی هیکل و بزرگ هستند که توانایی وارد کردن خسارتی بزرگ را به سازه های دشمن دارا هستند. اما با توجه به فضایی که برای تمرین و تشکیل خود اشغال می کنند برتری این خصلت شان بسیار کم رنگ می شود!
اولویت غول ها سازه های دفاعی دشمن است.با توجه به سلامتی بالای جسمانی معمولا کاربران از آنها به عنوان اولین نیرو ها جهت هجوم به قبیله ی دشمن استفاده می کنند تا علاوه بر تسریع امر نابود سازی سازه های دفاعی دشمن به نوعی از نیرو های ضعیف تر حمایت کنند.
غول | Giant



استراتژی دفاعی:
با توجه به توضیحاتی که در مورد خصوصیات هجومی شان گفته شد ، حرکت غول های دشمن قابل پیش بینی خواهد بود!
تله های فنری را در مکان هایی قرار دهید که به نظرتان دشمن غول هایش را از آن ناحیه خواهد فرستاد!
با توجه به قدرت و سلامتی بالا، غول ها نیرو هایی محبوب برای قلعه هستند زیرا بر خلاف کمانداران و بربر ها با طلسم رعد رقیب به یکباره از بین نمی روند! از طرفی نابودی آنها زمان بیشتری را از حریف می گیرد. با این حال مشکل اصلی استفاده ی آنها به عنوان سربازان قلعه برای دفاع این است که هر غول پنج فضای قلعه را اشغال می کند.
اگر سربازان حریف آنقدر قوی باشند که بتوانند با یک ضربه ،غول را از پای در بیاورند بهتر است به جای هر یک غول، پنج بربر را در قلعه داشت. این امر باعث می شود نیرو های حریف برای از بین بردن پنج بربر مجبور باشند پنج بار ضربه بزنند.

استراتژی هجومی:
پر کردن اردوگاه با ترکیب غول ها و کمانداران یک استراتژی ایده آل است . آنها با هم می توانند به راحتی بیس دشمن را با خاک یکسان کنند. در حالی که آرچر ها در حال نابودی سازه های رقیب هستند غول ها را برای نابود سازی برج های دفاعی حریف بفرستید.
در ابتدای حمله چند غول را در نزدیکی خمپاره انداز ها و برج های جادوگر بفرستید. به محض اینکه خمپاره انداز ها شروع به آسیب رسانی به غول ها کردند تعداد قابل نیازی دیوار شکن را برای حمایت از غول ها بفرستید تا بتوانند از دیوار ها رد شده و کار خمپاره انداز ها را یکسره کنند. به محض اینکه ماموریت غول ها به اتمام رسید ( انهدام خمپاره انداز ها و برج های جادوگر) نیرو های ضعیف تر از لحاظ جسمانی همانند جن ها و آرچر ها را به میدان نبرد بفرستید. غول ها سلامتی بالایی دارند اما بسیار کند حرکت می کنند و همین نقطه ی ضعف آنها باعث کاهش قدرت هجومی آنها می شود به همین دلیل بهتر است غول ها به طور گروهی رها شوند و برای پشتیبانی شان از ” فرشته ی شفا دهنده ” استفاده شود.
البته باید توجه داشت که شفا دهنده در مقابل ضد هوایی های حریف بسیار آسیب پذیر است .
اگر چند عنصر دفاعی رقیب در نزدیکی همدیگر قرار گرفته باشند ، به طوری که همزمان توانند به سمت غول ها شلیک کنند به راحتی می توانند غول ها را از پای در بیاورند.
در مجموع غول ها به دلیل سلامتی بالاتری که دارند نیرو های انحرافی بهتری نسبت به بربر ها هستند .

تفاوت های ارتقاء:
سطح سوم : بازو بند مشکی بر روی هر دو بازو ، و پنجه های فلزی
سطح پنجم: تغییر رنگ بازو بند و پنجه ها از تیره به طلایی
سطح ششم: در این سطح قول کمی بزرگتر می شود ، ریش هایش بلند می شوند و بازو بند و پنجه هایش آهنی و تیره رنگ می شوند.

دانستنی های بیشتر:
زمانی که که روی اردوگاه اشاره کنید غول مشتهایش را به هم زده و چند بار دستانش را به جلو و سینه ی خود حرکت می دهد.
با توجه به بالاترین سطح کمپ قابل دستیابی ، حداکثر می توان ۴۸ غول را در اختیار داشت (به اضافه ی جای خالی قلعه که حداکثر ۷ غول را در خود جای می دهد که در مجموع ۵۵ غول می شود)
بالاترین سطح غول( سطح ششم) توانایی ایجاد خسارت ۴۳ در ثانیه را دارد که با توجه به فضای ۵ تایی که هر غول در سرباز خانه اشغال می کند ۸٫۶ خسارت در هر ثانیه به سازه های دشمن وارد می کند ، این در حالی است که کماندار سطح اول در هر ثانیه قدرت تخریبی ۷ دارد و هر بربر سطح اول ۸ !

خصوصیات غول (Giant) :

✔ هدف مورد علاقه : ساختمان های دفاعی دشمن
✔ نوع حمله : مُشت زدن
✔ میزان اشغال فضا : ۵ اسلات
✔ مدت زمان آموزش (ساخت) : ۲ دقیقه
✔ سرعت حرکت : ۱۲
✔ سرعت حمله : ۲ ثانیه
✔ سطح پادگانِ (Barrack) مورد نیاز : ۴
✔ بُرد : ۱ واحد


غول ها در 7 سطح مختلف وجود دارند :
غول | Giant


مشخصات:
برای مشاهده تصویر زیر در سایز بزرگتر روی آن کلیک کنید
غول | Giant



"These big guys may seem calm, but show them a turret or cannon and you'll see their fury unleashed! Slow yet durable, these warriors are best used to soak up hits."

Summary
Giants are Troops capable of taking large amounts of damage, but deal very little damage compared to the amount of housing space they require. They primarily target Defenses, so in a large group they can be very strong at crippling a village. Due to their high health, players usually deploy them first in order to protect the other weaker but more offensive troops from Defenses.

Offensive Strategy
A good raiding strategy is to fill your Army Camp with Giants and Archers; together they can easily wipe out a base. Use the Giants to distract all the Defensive Towers while the Archers take everything down.
At the beginning of a Raid, send in several Giants closest to the Mortar(s)/Wizard Tower(s). As soon as the Mortar hits the Giants, send in the necessary number of Wall Breakers to help the Giants break through the walls. Once the Mortar(s) and Wizard Tower(s) are destroyed, you can send in swarms of lower hit point Troops such as Goblins and Archers.
Giants have a lot of health but are slow and have low attack power, so use them in groups.
Giants are weak against many defenses grouped together.
You can use Giants as a cheap meat shield while deploying other, higher damaging troops to destroy buildings.
Another strategy is to send many Giants with one or more Healers. Be wary of Air Defenses and other anti-air towers, however, as Healers are very weak and have many vulnerabilities.
In general, Giants make better distracting troops than Barbarians due to their much higher health. Because of this they are less vulnerable to Mortar fire and other splash damage, and are much harder to kill.
Giants ignore defensive troops (Clan Castle Troops, Barbarian King and Archer Queen) while defensive buildings can be targeted. Be sure to eliminate defensive troops to protect Giants.

Defensive Strategy
Giants can be especially susceptible to Spring Traps due to the predictable nature of their AI. Use this to your advantage and place strategic gaps in your Walls with defensive structures behind them, and fill the gaps with one or more Spring Traps.
Giants are reasonably good defensive Clan Castle Troops, as their high health means that multiple offensive units will have to be dispatched to deal with them (a Lightning Spell will not be sufficient). They will also take a relatively long time to kill, delaying the enemy attack. However, the problem with using giants as Clan Castle Troops is that when they come out to defend, they take up five spaces. This means that if the enemy has enough troops to one hit a giant, it will be more efficient to use five Barbarians, as the enemy troops will promptly have to reload. As such, it will take five times as long.

Upgrade Differences
Giants receive a major graphical change at level 6.
A level 1 and 2, the Giant wears a brown tunic with a red belt and copper buckle around his waist. He otherwise has no accessories.
At level 3, the Giant gains dark metal cuffs around his arms and metal knuckles on his hands.
At level 5, the Giant exchanges the dark metal cuffs and knuckles for golden ones.
At level 6, the Giant upgrades his cuffs and knuckles to black metal. He also grows a long, thick red beard and dons a black feather cape.
At level 7, the Giant acquires a golden chestplate underneath its brown tunic that reaches to its shoulders. The long, thick red beard is replaced by a golden one.

Trivia
When you tap the Army Camp the Giants all pump their fists in and out from their chests a few times, similar to humans cracking their knuckles.
In game if you closely look at the Giants when they're pumping their fists you can see that they have no eyes.
You can have a maximum of 48 Giants at one time in a complete set of fully upgraded Army Camps. This number increases to 55 if you include the 7 that can fit into a fully upgraded Clan Castle.
The Giant's low damage is visually seen by the attacks with their bare fists.
Of all Elixir troops the Giant has the lowest damage per housing space, tied with the Dragon (10 DPS per housing space at level 7).
The Giant's main Barracks image changed substantially as part of the "Witch" update (29 July 2013). However, this change did not affect the look of the in-game unit; when viewed in Army Camps or in battle, the Giant still has the same look as it did prior to the update.
When the Giant attacks a building, a puff of smoke rises from the target.
Giants, along with Barbarians and Archers, are currently the only three troops that can be upgraded to level 7.
Since the 2014 Winter Update, the Giant is unlocked at Barracks level 3 instead of level 4. In addition, this update reduced the cost to train Giants of levels 1-5 by 250 elixir.

{related-news}