برج جادوگر | Wizard Tower


اولین سامانه مدیریت خانواده و مراقبت از خانواده در فضای مجازی در ایران
- موقعیت لحظه ای و مسیر یابی خطی
- گزارش عملکرد در شبکه های اجتماعی
- تلگرام ، واتس اپ ، اینستاگرام ، لاین
- مدیریت دسترسی به وب سایتها
- امکان فیلترینگ تماس ها و پیامک ها
- و ده ها قابلیت کاربردی دیگر

دانلود نرم افزار



برج جادوگر | Wizard Tower

راهنمای برج جادوگر Wizard tower در بازی clash of clans

برح جادوگر:
برج جادوگر یک برج سنگی مخروطی شکل است که در بالایش یک جادوگر مستقر شده است که می تواند هم نیرو های زمینی دشمن را مورد هدف قرار دهد و هم نیروی هوایی را.
شلیک هایی که از برج جادوگر به سوی نیرو های دشمن فرستاده می شود حالت انفجاری دارد و از این نظر تخریبش همانند خمپاره انداز خواهد بود با این تفاوت که برج جادوگر نقطه ی کور ندارد.
قدرت شلیک های برج جادوگر نسبت به هر بار شلیک خمپاره انداز کمتر است اما با توجه به اینکه برج جادوگر تعداد دفعاتی بیشتر در واحد زمان دشمن را مورد هدف قرار می دهد قدرت تخریبی اش بالاست. به همین دلیل یک سازه ی دفاعی بسیار مناسب برای حمایت از سایر سازه های دفاعی است.
تنها ایرادی که این برج دارد این است که محدوده ی تحت پوشش اش در بین تمام عناصر دفاعی کمتر است.
برای داشتن این برج نیازی به آزاد کردن جادوگر در پادگان نیست. همچنین تغییر سطوح جادوگر در آزمایشگاه تاثیری بر روی برج جادوگر نخواهد داشت.
ترکیب برج کماندار و خمپاره انداز بسیار عالی است ، این دو ضعف یکدیگر را به خوبی پوشش می دهند.

برج جادوگر | Wizard Tower


استراتژی هجومی:
در هنگام هجوم و برای تخریب برج جادوگر از نیروهایی مثل غول ها و بربر ها به عنوان نیرو های انحرافی استفاده کنید و با فرستادن کمانداران پشت سر آنها برج جادوگر را تخریب کنید.
هنگام رها کردن نیرو ها مراقب باشید که دسته جمعی در محدوده ی حفاظت برج جادوگر تجمع نکنند ، زیرا با چند شلیک انفجاری این برج کار همه شان یکسره خواهد شد..

استراتژی دفاعی:
یک تدبیر مناسب در مورد برج جادوگر قرار دادن آن در نزدیکی خانه ی اصلی است. قدرت تخریبی انفجاری برج جادوگر محافظ خوبی برای خانه ی اصلی است. با این حال ، با توجه به محدوده ی کوچک تحت حمایتش ، بهتر است در قسمت های خارجی قبیله مورد استفاده قرار بگیرد.
همانگونه که قبلا هم اشاره شد استفاده ی خمپاره انداز در کنار آن بسیار مفید خواهد بود.
برج جادوگر گزینه ی خوبی برای مراقبت از منابع و مخازن در برابر حمله ی جن ها خواهد بود.

برج جادوگر دارای ۸ سطح است :
برج جادوگر | Wizard Tower


برج جادوگر در یک نگاه :

✔ برج جادوگر (Wizard Tower) بعد از خمپاره انداز (Mortar) دومین ساختمان دفاعی است که به صورت انفجاری شلیک می کند. برج جادوگر یک ساختمان دفاعی مهم برای سطح متوسط بازی است که براحتی در برابر هجوم تعداد زیادی باربارین (Barbarian) ، کماندار (Archer) ، دیو (Goblin) از روستای شما دفاع می کند. برای تاکتیک ها دفاعی پیشرفته، استفاده از این ساختمان همراه با خمپاره انداز در اولویت است.

✔ برج جادوگر به شکل یک برج مارپیجِ مخروطی شکل است که از سنگ های کریستالی ساخته شده است و یک جادوگر در بالای آن ایستاده است. این ساختمان قادر است تا همه ی اهداف زمینی و هوایی را با قدرت نابود کند ولی از بُرد زیادی برخوردار نیست.

✔ این ساختمان مانند خمپاره انداز قادر به نابود کردن یکجای سربازان دشمن است اما بر خلاف خمپاره انداز، برج جادوگر از DPS بالاتری برخوردار است (DPS : خسارت در ثانیه) و می تواند اهداف هوایی را نیز بزند و همچنین منطقه ی کور ندارد.

✔ میزان خسارت در هر شلیک برج جادوگر از خمپاره انداز کمتر است ولی سرعت شلیک بالاتری دارد. همین باعث می شود که برج جادوگر بهترین گزینه برای دفاع از روستا در برابر سربازانی باشد که خیلی نزدیک هستند. تنها نقطه ضعف برج جادوگر، بُرد پایین آن است که در بین ساختمان های دفاعی پایین ترین است.

✔ برج جادوگر و خمپاره انداز مکمل یکدیگرند. هر دو نقاط ضعفی دارند که به وسیله دیگر پوشش داده می شود.



خصوصیات برج جادوگر در سطح 1 :

✔ میزان خسارت در ثانیه : ۱۱
✔ سلامتی : ۶۲۰
✔ بُرد هدف : ۷ بلوک
✔ نوع هدف گیری : به صورت گروهی تا شعاع ۱ بلوک
✔ نوع اهداف : زمینی و هوایی
✔ سرعت حمله : ۱٫۳ ثانیه
✔ اندازه : ۳×۳

برج جادوگر | Wizard Tower



"The Ultimate Arcane Defense! Tower Wizards cast powerful area effect spells that target both flying and ground troops."

Summary
The Wizard Tower is a spiraling, cone-shaped tower of crystalline rock that has a Wizard atop it. It is capable of inflicting powerful splash damage to both Ground and Air Units, though it is limited to a relatively short range.
The Wizard Tower, like the Mortar, excels at mowing down entire groups of Troops. However, unlike the Mortar, it has a relatively decent DPS (making it more effective against higher health troops like Giants), and it will target Air Troops in addition to Ground Troops. Also unlike the Mortar, the Wizard Tower has no blind spot.
Although the arcane blasts from the Wizard Tower do less damage per shot than Mortar, it makes up for this by having a much higher rate of fire. This makes the Wizard Tower an excellent choice for defending other structures by blasting troops that get too close. The Wizard Tower's only real weakness is its range, which is among the lowest of all defensive structures.
Taking out Wizard Towers can be tricky despite their relatively short range. It is often a better tactic to avoid them entirely by attacking a part of the village that isn't covered by them. To quickly destroy a Wizard Tower, deploy a few Giants as a distraction while Archers, Wizards or Minions take out the tower. Deploy Troops in a circle around it since this will limit its ability to take out multiple troops with splash damage. Dropping 1 Giant and surrounding the tower with 5 Archers will generally be sufficient to destroy it.

Defensive Strategy
An excellent defensive strategy for the Wizard Tower is to put it near your Town Hall because of the Wizard Tower's splash damage and relatively high rate of fire. However, due to its limited range, it is sometimes more desirable to put the Wizard Tower near the outside of your village.
Putting your Wizard Tower next to your Storages is an excellent method of protecting them against hordes of Goblins due to its splash damage and fast attack speed.
Wizard Towers and Mortars are quite complementary, as they can each cover the other's weaknesses.
Example of a Wizard Tower-Mortar combination: The Mortar can cover a very large range so attacking units will have reduced health by the time they come into shorter range of the Wizard Tower, which helps finish them off. In exchange, the Wizard Tower defends the Mortar by destroying units that cannot be attacked by the Mortar (all air units and ground units inside the Mortar's minimum range).
Offensive Strategy
For attacking, use some units to distract it (Giants or Barbarians) and destroy it with Archers, Minions, or another ranged troop. Melee troops like Barbarians or Giants can destroy a Wizard Tower by themselves if there are enough of them, but because these troops must attack while physically touching the tower (and are therefore grouped up), the Wizard Tower can usually destroy the entire group fairly quickly.
When deploying units, be careful to ensure that they won't get into a clump as they come into range of the Wizard Tower (e.g. attacking a Gold Storage that's near a Wizard Tower), because the Wizard Tower will destroy the group very quickly.

Upgrade Differences
Wizard Towers undergo significant visual changes at levels 3, 6, 7 and 8.
When initially constructed, the Wizard Tower appears to be solid gray rock.
At level 2, the lower portion of the tower just barely begins to show Elixir-colored pink crystal, much like the level 6 Walls. This can be seen if you look closely enough, but can be easily missed.
At level 3, the crystals become much more visible.
At level 4, the crystalline structure begins to spiral around the tower.
At level 5, the entire base of the tower is completely crystalline, with only the top portion of the tower remaining gray rock.
The level 6 Wizard Tower has no gray rock left. The entire tower is now constructed of pink crystal, resembling a gigantic level 6 Wall.
At level 7, the crystal structures grow prominent upward spikes surrounding the platform, and the entire tower darkens to a dark purple, appearing very much like a giant level 7 Wall.
At level 8, the podium on which the Wizard stands becomes far wider and more jagged. The spikes melt into the tower and it has stone pillars on each side, making eight stone pillars in all. It also has embers floating around the base, indicating a lava source beneath. The embers and the lava source may also be referred to the Town Hall being level 10, as the Wizard Tower can max out at this level.
The Wizard atop the tower also changes with the Tower's level. Although its physical appearance changes, it always shoots lightning bolts (regardless of what the Wizard unit that it resembles would use).
When first placed, the Tower Wizard appears as a level 1 (or 2) Wizard.
At level 3, the Wizard atop the tower changes in appearance to that of a level 3 (or 4) Wizard.
At Wizard Tower level 5, the Wizard changes its appearance to that of a level 5 Wizard.
At Level 8, the Wizard changes its appearance to that of a level 6 Wizard.

Trivia
You don't need to unlock or train a Wizard in order to construct a Wizard Tower. The level of your army's Wizards, if you have them, do not affect the appearance or abilities of the Wizard atop the tower.
When you begin an upgrade on a Wizard Tower, the Wizard on the top will disappear after a few minutes and will not reappear until the tower has finished upgrading.
While you are moving the Wizard Tower, the Wizard on the top disappears.
When viewing the Info screen, the Wizard Tower does not have a Wizard on it.
Strangely, normal Wizards have a powerful attack, the while those atop the Wizard Towers have a much weaker one. They make up for this by having much greater hitpoints and a larger splash damage area than the Wizard troop.
Only one Wizard will ever appear atop a Wizard tower, unlike the Archer Tower which can have up to three Archers.
prancess (ميهمان)
6 مرداد 1394 19:25

کسی دعانویس غیر مسلمون سراغ داره؟خواهش می کنم اگه کسی رو سراغ دارید کمکم کنید.برای باطلیه طلسم وجادو می خوام.کارم انجام شود ۵۰۰ شیرینی میدم .فرنیا هستم شماره تماسم 0939***015 هست

{related-news}