راهنمای جامع کلن وار و ساخت و ارتقاء کلن کستل

نویسنده: Arya | 20605 بازدید
29 تیر 1394

بخش اول: مدیریت بازیکنان
عامل اول در انتخاب عضو خوب، فعال بودن است . البته اینو نمیشه بلافاصله پس از عضویت یک شخص درموردش قضاوت کرد و با گذر زمان مشخص میشه.
عامل دوم اتحاده که نیازی به توضیح زیاد ندارد ! اتحاد باعث میشه منافع کلن مهم تر از منافع شخصی باشه و سوال (پیروز میشویم؟) به جمله ی (پیروز میشویم!) تبدیل شود .
عامل سوم آگاهیه که با یک مثال توضیحش میدم که در یک کلن واقعی دیدم. کلنی وجود داشت که اعضاش تون هال هایی با لول های ۴ تا ۹ رو شامل میشدند. درحالی که عضوی با تون هال لول ۴ زیاد قوی نیست، اما بخاطر حمایت های بقیه ی اعضا (منظورم راهنمایی ها هست) میتونست به احتمال صد در صد هر رقیبی با همین لول تون هال رو شکست بده. (به خاطر آگاهی هایی که کسب کرده بود.) در همین کلن دو عضو با تون هال لول ۷ وجود داشتن که هیچی بلد نبودن! یکی از اونا حتی دیوار شکن لول یک داشت! به هر حال بعد از این که در کلن قرار گرفتند، با راهنمایی گرفتن از سایر اعضا راه درست رو در پیش گرفتن و خیلی زود تبدیل به سرسخت ترین اعضا شدن.

نکته ی آخر: به هر بازیکن به عنوان یک سلاح نگاه کنید که قراره باهاش به دشمن حمله کنید. یک تانک و یک تفنگ بادی با هم فرقی ندارند اگه هر دوتا خطا بزنند وظیفه ی شما به عنوان لیدر کلن اینه که به هر عضو نشون بدید چطور از حداکثر ظرفیتش برای حمله استفاده کند. این نکته رو هم بدونید که بازی برای شما در کلن وار حریفی رو انتخاب میکنه که لول های اونها تقریبا با شما برایر باشه. بنابراین اگر شما دارای کلنی باشید که تمام اعضا دارای تون هال لول ۴ باشند و در آخرین سطح ارتقای خودشون باشند، شک نکنید که همیشه پیروز میشید چون حریف متناسب با لول شما انتخاب میشه و به دلیل آپگرید های بهتر شما پیروز میشوید.

1-رهبری کردن اعضا:
در این مرحله فرض میکنیم که شما اعضای خوبی پیدا کردید و دیگه وقت این شده که بهشون نشون بدید که باید چکار کنند. اینجاست که تجربیات شما به کار میاد. بهترین راه برای نشان دادن اینکه اعضا چکاری کنن اینه که اون کارو خودتون انجام بدید تا یاد بگیرن. مسایل زیادی هست که باید به یک بازیکن تازه کار یاد داد اما مهمترین نکته ها اینا هستن: خالی کردن کلن کسل حریف، پیدا کردن نقطه ضعف حریف، ایجاد یک بیس دفاعی برای کلن وار. همچنین در نظر داشته باشید که باید توضیح بدید چرا کاری باید انجام بشه و فقط نباید بگید فلان کار باید انجام بشه. (برای مثال، به اعضا نگید که سربازای کلن کسل حریف رو با آرچر محاصره کنن تا بهترین تاثیرو داشته باشه، در عوض بگید بیشتر سربازای مدافع داخل کلن کسل حریف دارای splash damage هستند و پخش کردن سربازا باعث کاهش تاثیر حمله ی سربازای حریف میشه.) این کار باعث میشه خود بازیکن این مساله رو درک کنه و به راه حل برسه (که در اینجا راه حل محاصره با آرچر هست) و مشکلات بعدی رو بدون کمک گرفتن حل کنه.

2-در نظر گرفتن انتظارات:
یکی از مهترین جنبه های وجود کلن اینه که هرکس سهمی از کارها رو انجام بده. درسته که لیدر و الدرها میتونن از پس این کار بربیان اما کارها خیلی ساده تر مشه اگه همه مشارکت کنن. اگر همونطور که قبلا گفتیم اعضا تابع لیدر باشند، همه برای بهتر شدن کلن تلاش میکنن. به همین دلیل هر انتظاری رو که از هر عضو دارید به روشنی بیان کنید. همینطور که کلن درحال پیشرفته، افرادی که فراتر از حد انتظار عمل کردن رو ارتقا بدید. نظر شخص من برای الدر شدن این فرموله که شاید به نظر خیلی افراد درست نباشه. هر عضوی که در رتبه بندی کلن عدد بالاتری رو داشته باشه الدر میشه. این باعث ترغیب و تشویق اعضا و برآورده شدن انتظارات میشه.

3-پرهیز از عجله:
توقع نداشته باشید که ظرف دو هفته با کلن های برتر دنیا رقابت کنید چون امکان پذیر نیست. به قول معروف رم در یک روز ساخته نشده پس عجله نکنید. اینکه یک کلن فعال بعد از دو ماه فقط ۲۵ عضو داشته باشه کاملا طبیعیه. به خاطر داشته باشید که یک کلن وار با ۱۵ عضو در برابر ۱۵ عضو بسیار مدیریت ساده تری داره چون میتونید برای هر عضو در ذهنتون حساب باز کنید و نقشه هارو کاملا در نظر بگیرید. یادتون باشه که شما برای پیروزی نیاز به اعضای زیاد (مثلا حتما ۵۰ عضو) ندارید پس اعضای غیر فعال و حرف گوش نکن رو برای بهتر شدن کلن حذف کنید. (شیوه ی شخصی من اینه که هرکس این شانسو داره که در جنگ کاری رو انجام بده. بنابراین اگر عضوی نه درخواست نیرو داده و نه دونیت کرده، اما تونسته در جنگ از پس خودش بر بیاد، واقعا با بودنش خسارتی رو به کلن وارد نمیکنه و میشه بعدا درموردش قضاوت کرد. اما کسی که در وار خراب کاری کنه و برخلاف تمام کمک ها پیشرفتی نکنه و حتی حمله نکنه، کیک میشه.) فقط اعضایی رو در کلن نگه دارید که این پتانسیل رو دارن که به کمک تبدیل بشن.

4-نکته ی آخر:
اگر ۴۵ – ۰ عقب هستید و زمان برای جبران هم ندارید، داد و بیداد کردن و سخت گیری هیچ خاصیتی نداره چون باخت قطعیه. در این حالت چون چیزی برای از دست دادن ندارید و به دست آوردن ستاره هم نتیجه رو عوض نمیکنه، اجازه بدید حمله های باقیمانده برای کسب منابع (loot) انجام بشه و اعضا یکم از این باخت سود ببرن. پس زیاد سخت نگیرید.

بخش دوم: استراتژی ها
نقشه ی رایج حمله اینه که ابتدا کلن خودتون و کلن حریف رو بر اساس نقشه ی جنگ به دو نیمه تقسیم کنید. اجازه بدید ابتدا نیمه ی دوم کلن شما یه نیمه ی دوم کلن حریف حمله کنن و تا جایی که توان دارن ستاره کسب کنن. بعدش نیمه ی اول کلن هدف های باقیمونده و بی ستاره ی نیمه ی دوم رو بزنن چون ساده تره و ستاره گرفتن آسونتر. در آخر هم بقیه ی حمله هارو به نیمه ی اول حریف انجام بدن. دلیل این کار رو هم با مثال توضیح میدم. فرض کنید کلنی داریم با دو عضو که تون هال هاشون لول ۴ و ۱۰ هست. اگر عضو لول ۱۰ هر دو حمله ی خودشو استفاده کنه و از هر حمله دو ستاره بگیره مجموعا چهار ستاره برای کلن به دست میاد. حالا اگر عضو لول ۴ از یک حمله سه ستاره و از بعدی هیچ ستاره ای نگیره، میبینیم که در این صورت ستاره از دست رفته، چون عضو لول ۱۰ میتونست حمله ی دومش رو به حریف عضو لول ۴ انجام بده و سه ستاره بگیره (و اتفاقا راحت تر هم میشد) و در مجموع یک ستاره بیشتر کسب میشد. (توجه کنید که عکس این ماجرا صادق نیست یعنی عضو لول۴ نمیتونست در حمله ی دوم به حریف عضو لول ۱۰ حمله بکنه و ستاره بگیره چون قاعدتا ضعیفه.)

بهتره که قوی ترین حمله ها رو برای ساعت های آخر جنگ نگه دارید. مدیریت دقیق یک جنگ ۱۵ در برابر۱۵ عضو بسیار ساده تر از یک جنگ ۳۰ دربرابر ۳۰ عضو هست و میشه به راحتی هدف هر عضو رو تعیین کرد و برای هر عضو توصیه های جداگانه ای داشت. اما وقتی تعداد اعضا زیاد هست، آسان ترین راه اینه که به هرکس بگید به حریفیکه بازی پیشنهاد میده یا هم شماره ی خودش حمله کنه، اما در سطح های اولیه بهتر هست خود لیدر جنگ رو کنترل کنه.

1-ایجاد انگیزه:
مهمترین دلیلی که اکثر اعضا در کلن وار شرکت نمیکنن اینه که نگران از دست رفتن منابعی هستند که برای ساخت ارتش صرف میشه. ترس از تلف شدن منابع مانع تلاش اعضا برای کسب ستاره در جنگ میشه. اما اگر خود شما پی در پی در جنگ ها پیروز بشید، بقیه ی اعضا با این باور به میدان جنگ میان که میتونن با درست جنگیدن منابعی رو که برای ساخت ارتش خرج کردن دوباره به وسیله ی غنیمت های جنگ ( (war lootبه دست بیارن. برای مثال وقتی جایزه ی جنگ ۲۲۰۰۰۰ باشه، همه ی اعضا برای حمله های بهتر ترغیب میشن. یک مثال از یک کلن واقعی میزنم. در این کلن چند بازیکن وجود داشتن که همه روشون برای گرفتن حداقل پنج ستاره حساب میکردن. اون ها راه های موثر و ارزان رو برای گرفتن امتیاز کامل پیدا کرده بودند و تنها انگیزشون هم گرفتن غنیمت های جنگی (war loot) بود! با این انگیزه حتی دیگه کسی مجبور نبود اونا رو برای جنگ تشویق کنه و حتی بقیه هم به پیروی از اونا با تمام قدرت میجنگیدند.

2-بهره گیری حداکثر از کلن کستل:
کلن کسل تهاجمی در جنگ: این بخش یکی از مهمترین جنبه های جنگ هست که میتونه نتیجه ی جنگو به سرعت تغییر بده. در حالی که باید همه برای فعالیت تشویق بشن، بهتره فقط افراد قدرتمند دونیت کنن. (توجه کنید که داریم در مورد جنگ حرف میزنیم نه حمله های معمول.) دلیلش هم اینه که ما به بهترین سربازا در کلن کسل نیاز داریم، مخصوصا برای افراد ضعیف تر که بیشتر قدرت حمله شون به این موضوع بستگی داره. هیچ وقت اجازه ندید که اعضا بدون داشتن سرباز مناسب در کلن حمله کنند. سعی کنید آرچر و بربرین دونیت نکنید (مگر در موارد خاص یا وقتی که خود شخص درخواست کنه). همیشه چیزی رو دونیت کنید که برای حمله مناسب باشه. اگر سرباز مناسبی پیدا نشد، مینیون و گابلین و ویزارد دونیت کنید تا حداقل برای پاکسازی زمین مناسب باشه.
کلن کسل دفاعی در جنگ: توجه کنید که کلن کسل دفاعی موضوعش فرق میکنه. برای این کسل از نیروهایی با نوع حمله های مختلف استفاده کنید تا برای دشمن غیر قابل پیش بینی باشه. پیشنهاد من اینه که از دراگون، ویزارد و بالون استفاده کنید و بعد هرچی خالی موند رو با آرچر پر کنید. در این حالت دشمن با سه حال حمله مواجه میشه که کاملا غیر منتظره هست و امکان داره باعث کاهش شدید قدرت حمله یا شکست حریف بشه. این موضوع رو هم تکرار میکنم که حتما به اعضا آموزش خالی کردن و نابود کردن سربازای داخل کلن کسل دشمن رو بدید تا برای هر شرایطی آماده باشن.

3-اهمیت آماده سازی:
تمام جمله های قبل به نحوی به آماده سازی اشاره میکرد. هر عضو باید برای هر حمله کاملا آماده باشه. اجازه ندید بازیکنان فقط با داشتن یک ارتش به ظاهر خوب و قوی حمله کنن. در مورد اینکه هر حمله قراره چگونه انجام بشه، با ورود هر سرباز قراره چه اتفاقی بیفته، یا قراره چه نیروهایی استفاده بشه با تمام بازیکنان در چت صحبت کنید. به اعضا این باور رو بدید که ستاره ی کامل میگیرن و بی دلیل حمله نکنن. مطمئن بشید که بعد از هر حمله از گزینه ی reply استفاده کنید تا نقاط ضعف و قوت هم کلنی و دشمن رو درک کنید. (همیشه قبل از حمله به کسی که قبلا بهش حمله شده اینکارو کنید چون هم میتونید نیرو های داخل کلن کسل حریفو ببینید و هم از محل وجود تله ها باخبر بشید). در آخر هم مطمئن بشید که یک نقشه ی کلی از این که چه کسی باید به کدام حریف حمله کنه داشته باشید تا چند نفر برای حمله به یک نفر برنامه ریزی نکنن. حمله برای دفعه ی دوم به یک حریف برای گرفتن امتیاز کامل اشکالی نداره اما اگر دو عضو بخوان که همزمان به یک نفر حمله کنن، سریعا بینشون قضاوت کنید تا اختلافی پیش نیاد. برای جلوگیری از دعوا و دلخوری قبل از حمله تعیین کنید که چه کسی باید به چه حریفی حمله کنه.

4-چند نکته ی اضافه:
تون هال لول ۷ دارای بالاترین پتانسیل حمله در بین تمام لول ها در بازیه. سعی کنید تا میتونید اعضایی با این سطح تون هال رو جمع کنید چون مهمترین نقش رو در جنگ ها دارن. دلیلش هم اینه که دو حریف با تون هال لول ۷ و شرایط برابر اگر یکی به دیگری حمله کنه، مدافع شکست میخوره. (البته در شرایط عادی). وقتی یک عضو به تون هال لول ۷ میرسه، تمام آپگرید هایی که براش امکان پذیر میشه جنبه ی تهاجمی داره و فقط تعداد کمی آپگرید دفاعی دریافت میکنه. (در تون هال لول ۸ آپگرید های دفاعی جبران میشه.) به همین علت اعضایی با تون هال لول ۷ ماشین های جنگی محسوب میشن که شانس سه ستاره گرفتنشون از هر لولی بالاتره. بازیکنی با تاون هال لول ۷ که تمام آپگرید هاشو انجام داده باشه، در اکثر مواقع نمیتونه در برابر هر حمله ای خوب دفاع کنه. بنابراین در کلن ها (البته در شرایط برابر) به نیروهایی که برای دفاع از دهکده ی اعضای تون هال لول ۷ دونیت میکنید، بیشتر توجه کنید چون این پتانسیل رو دارن که نتیجه ی کلن وار رو عوض کنن. در اکثر مواقع این اعضا بیشترین ستاره هارو برای کلن کسب میکنن.

5- پیشرفت
کلن وار ها مجموعه ی کاملی از تمام تخصص ها در این بازی هستند و نمیشه با آسونی در دو مقاله همه ی جزئیات رو بازگو کرد. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم باهوش و تجربه باشید، کلن وار یک کار گروهیه. امیدوارم که همه ی شما لیدر ها و اعضای خوبی برای کلن خودتون باشید. یک عضو خوب بودن ارزشش کمتر از یک لیدر خوب بودن نیست. هدف یک کلن پیشرفت کردن بهصورت گروهی و با یک هدف مشخصه. اگر روزی این هدف از یاد بره، وجود کلن بی معنیه. پس هدف رو فراموش نکنید.

جاسوسی از حریف در کلن وار

چرا باید نگران وجود جاسوس در کلن وار باشیم؟

این اتفاق در اکثر کلن وار ها معمول هست. شیوه ی جاسوسی هم به این صورت هست که یکی از اعضای کلن حریف که در کلن وار شرکت نداره (چون در غیر این صورت اسمش در نقشه ی وار در اختیارتونه که راحت شناسایی میشه) وارد کلن شما میشه.

کارهایی که جاسوس میتونه انجام بده، آگاهی از چیدمان شما و در نتیجه دیدن محل هیدن تسلاها و تله ها و بمب هاست. همچنین یک جاسوس میتونه از تعداد و نوع نیروهای موجود در کلن کسل شما باخبر بشه که این مورد میتونه مزیت بزرگی رو برای حریف، و دردسر بزرگی رو برای شما ایجاد کنه.
جلوگیری از جاسوسی در کلن وار:

کلن رو در حالت Close قرار بدید. به محض مشخص شدن حریف وار (یعنی شروع روز آماده سازی) کلن رو ببندید و اگر اعضای جدید قصد ورود دارند، از گزینه ی Invite استفاده کنید. به اعضا گوشزد کنید که افراد ناشناس به هیچ وجه قبول یا دعوت نشن. بسیاری از کلن های فعال در زمینه ی وار، عضوگیری بالایی دارند که این کار (بستن کلن) باعث کاهش سرعت عضو گیری میشه، اما وارد نشدن جاسوس رو تضمین میکنه که در بلند مدت مزایای بیشتری نسبت به عضو گیری داره.

اگر اکثر اعضای کلن شما شامل اعضای تون هال ۹ و ۱۰ میشه، ریسک جاسوسی کمتر میشه (دلیلشو در ادامه میگم) و میتونید کلن رو Close نکنید و آزادانه تر رفتار کنید.

اخیرا به علت اهمیت ویژه ی کلن وار ها و امکان ارتقای کلن ها، استفاده از جاسوس بسیار رایج هست. راه معمول جلوگیری این هست که بعد از مشخص شدن حریف، بلافاصله کلن حریف رو پیدا کنید و از اسم تمام اعضا اسکرین شات تهیه کنید تا اگر درخواست عضویت داشتید، چک کنید که از اعضای کلن حریف نباشه.

نکته ی بعدی اینه که در بعضی مواقع، اعضای کلن حریف از اکانت های ثانویه ی خودشون استفاده میکنند که اغلب سطح پایینی داره. پس از قبول کردن افراد مشکوک مخصوصا سطح پایین خودداری کنید چون ممکنه جاسوس حریف باشند. دلیل اینکه جاسوسی از کلن هایی با اعضای سطح بالا سخت هست همینه که اگر اعضا سطح بالا باشند، اکانت دوم های حریف رو – حتی اگر ندونند جاسوسه – قبول نمیکنند.

در هرحال، جاسوسی شاهکار نیست و جنگ هم قانون و اخلاق نمیشناسه و اگر وجدانتون اجازه میده، شما هم میتونید جاسوسی کنید.

جلوگیری صد در صد از جاسوسی غیر ممکنه و کلن هایی که همیشه در وار هستند، اگر هر دفعه کلن خودشون رو ببندن، با کاهش شدید عضو مواجه میشن. در این صورت، رد کردن تمام درخواست های عضویت و مشکوک شدن به اعضای جدید کلن در نهایت به نابودی کلن منجر میشه.

خب تا اینجای کار بررسی کردیم که چجوری نذاریم جاسوس وارد بشه. حالا ببینیم که اگر جاسوس وارد شد یا اصلا نخواستیم کلن رو Close کنیم، چه کنیم؟

تاکتیک های جاسوسی معکوس:

در ابتدای همین بحث بگم که منظور از جاسوسی معکوس فرستادن متقابل جاسوس نیست.
روشی که خدمتتون تقدیم میشه با وجود پیچیدگی و نیاز به هماهنگی بالا بسیار کار آمد هست.

روش کار به این صورته که وقتی مطمئن شدید یک جاسوس درخواست ورود داده، قبولش کنید و طبیعی رفتار کنید (مخصوصا اگر جاسوس خارجی باشه و زبان شیرین ما رو متوجه نشه که چه بهتر) کاری کنید که جاسوس چیدمان ها و نقشه های حمله رو بفهمه. بعد صبر کنید تا از کلن خارج بشه و اگه نرفت، یک ساعت قبل از شروع وار کیکش کنید و جای تله ها (و اگر شد نیروهای داخل کلن کسل) رو عوض کنید. حالا فقط باید صبر کنید تا ضایع شدن دشمن رو ببینید. (فرض کنید دشمن قراره با هوگ حمله کنه. دیگه خودتون حال صاحب هوگ هایی که با جاینت بمب ناکار شدنو تصور کنید)
نکته ی بعد درباره ی شناسایی جاسوسه. اگر عضو جدید وارد شده، ساکت هست، یا طبیعی رفتار میکنه و بعد از مدتی بی دلیل خارج میشه، یا ناگهان شروع به فحاشی و توهین میکنه که کیکش کنید، به احتمال زیاد اون شخص جاسوس هست و تا حد امکان بعد از رفتنش نقشه هاتونو تغییر بدید.
توجه کنید که این روش بسیار زمان بر هست و اگر همه ی اعضای کلن هماهنگ و فعالند جواب میده.
روش دیگر استفاده از چیدمان های ساده هست که چند دقیقه قبل از وار تغییرشون بدید.
اگر کلنتون هماهنگی لازمو نداره، سعی کنید از روش اول (جلوگیری از ورود جاسوس) استفاده کنید.

کلن پرک و تجربه کلن
خوب بعد از آپدیت جدید بازی ۲ ویژگی جالب اضافه شد . یکی از اونها تجربه کلن(Clan Experience) یا همان XP که همانند لول خودتون با افزایش آن میتوانید ، لول کلن خودتون رو افزایش بدهید . اما ویژگی بعدی کلن پرک هست که این واژه معادل فارسی مناسبی ندارد اما در کل به معنای سینه رو جلو دادن و سر رو بالا گرفتن هستش ولی ما همون بهش میگیم پرک (Perk) با توضیحات این ۲ ویژگی :

خوب بعد از اینکه لول شما افزایش پیدا کرد ، یک سری ویژگی به اسم پرک برای شما باز میشه که با افزایش لول کلنتون این پرک ها نیز بهتر خواهند شد . برای مثال در سطح دوم پرک زمان درخواست نیرو برای اعضا کلن به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا میکنه و هم چنین میزان مخرن کلن کستل ۱۰ درصد افزایش پیدا میکند . که در زیر لیست کامل اون رو میبینید .

راهنمای جامع کلن وار و ساخت و ارتقاء کلن کستل



توضیحات تک تک این سطح ها :

سطح ۲ : کاهش زمان درخواست نیرو به ۱۵ دقیقه و افزایش ۱۰ درصدی مخزن کلن کستل
سطح ۳ : بازگشت ۲۰ درصد از هرینه نیرویی که به هم کلنی های خودتون میدهید (برای مثال هزینه نیروی که دونیت میکنین ۱۰۰۰ اکسیر باشد ، ۲۰۰ تای اون برمیگردد ) و افزایش ۱۰ درصدی میزان لوت دریافتی از وار .
سطح ۴ : میزان کمک از ۵ نیرو به ۶ نیرو برای هر شخص افزایش پیدا میکند و میزان مخزن کلن کستل ۲۰ درصد افزایش پیدا میکند .
سطح ۵ : نیرویی که میدهید ۱ لول سطحش به طور خودکار افزایش پیدا میکند و میزان لوت دریافتی از وار ۱۵ درصد افزایش پیدا میکند .
سطح ۶ : بازگشت ۳۵ درصد از هرینه نیرویی که به هم کلنی های خودتون میدهید و میزان مخزن کلن کستل ۳۰ درصد افزایش پیدا میکند .
سطح ۷ : کاهش زمان درخواست نیرو به ۱۰ دقیقه و افزایش ۲۰ درصدی لوت حاصل از وار
سطح ۸ : میزان محدودیت کمک به ۸ تعدا افزایش پیدا میکند و مخزن کلن کستل ۴۰ درصد افزایش پیدا میکند .
سطح ۹ : بازگشت ۵۰ درصد از هرینه نیرویی که به هم کلنی های خودتون میدهید و افزایش ۲۵ درصدی لوت حاصل از وار
سطح ۱۰ : نیرویی که میدهید ۲ لول سطحش به طور خودکار افزایش پیدا میکند و مخزن کلن کستل ۵۰ درصد افزایش پیدا میکند
مدت زمان رسیدن به سطوح کلن
شاید این سوال برای ما هم مطرح شده باشد که چه مدت زمانی طول می کشد که یک کلن به سطوح بالاتر برسد و یا اصلا قدرت کلن یا تعداد اعضای آن در مدت زمان تاثیر دارد با خیر؟؟!
واقعیت این هست که قدرت کلن تاثیر چندانی ندارد ولی می توان گفت که تعداد اعضای کلن روی این مدت زمان بسیار موثر است. در جداول زیر تعداد Clan War و مدت زمان رسیدن به سطح های مختلف کلن را مشاهده می کنید.
(جدول زیر در شرایطی است که همه روستاهای دشمن را حداقل 1 ستاره بزنید و 60% ستاره های ممکن را گرفته باشید و War را پیروز شوید)
راهنمای جامع کلن وار و ساخت و ارتقاء کلن کستل



(جدول زیر در شرایطی است که همه روستاهای دشمن را حداقل 1 ستاره بزنید و 60% ستاره های ممکن را گرفته باشید)
راهنمای جامع کلن وار و ساخت و ارتقاء کلن کستل


یکی از مزیت های بزرگ این سیستم این است که یک کلن با اعضای سطح پایین (مثلا لول 40) می توانند پایاپای و حتی راحت تر از کلن های قدرتمند (مثلا مکس لول) به سطوح بالاتر برسند.

نکات مهم :

-توجه داشته باشید که برای مثال زمانی که در سطح ۸ هستید تمام ویژگی های سطوح ۲ تا ۷ رو به همراه خواهید داشت اما میزان لوت یا میزان ذخیره مخزن جمع نمیشود و به هم اضافه نمیشود .

-یکی از ویژگی های دیگر افزایش لول نیروهای دونیت شده هست . برای مثال کلن شما کسی رو داره که آرچر سطح ۵ داره ، وقتی کلن شما سطح ۱۰ باشه این آرچر تبدیل میشه به سطح ۷ و اینجوری افراد ضعیف کلن هم میتونند در وار کمک کنند ( اگر کسی آرچر سطح ۷ بده دیگه تبدیل نمیشه به سطح ۹ چون همچین چیزی اصلا وجود ندارد )

اما چه چیزهایی در افزایش سطح کلن موثر است ؟

-تخریب یک دهکده در وار
-میزان ستاره هایی که در وار کسب میکنید ( مطمئنن کلنی که ۶۰ درصد از ستاره ها رو میگیرد با کلنی که ۴۰ درصد میگیرد ، xp یکسانی دریافت نمیکند )
-پیروزی در وار

-اخیراً کلن ها لول دارند برای اینکه لول کلن بالا بره باید تو وار اکسپرینس یا تجربه به دست آورید.
-اکسپرینس یا تجربه کلن به این صورت به دست می آید:
-شکست دادن نفر اول تا پنجم کلن حریف هر یک ۵ امتیاز
-شکست دادن نفر ششم تا پانزدهم کلن حریف هر یک ۴ امتیاز
-شکست دادن نفر شانزدهم تا بیست و پنجم کلن حریف هر یک ۳ امتیاز
-شکست دادن نفر بیست و پنجم تا پنجاهم کلن حریف هر یک ۲ امتیاز

-کسب ۴۰ درصد از کل ستاره های ممکن ۱۰ امتیاز
-کسب ۶۰ درصد از کل ستاره های ممکن ۲۵ امتیاز
-برنده شدن در وار ۵۰ امتیاز

-میزان XP لازم برای رسیدن به هر یک از لولهای کلن به شرح زیر است:
Level 2: 500
Level 3: 1200
Level 4: 1900
Level 5: 3100
Level 6: 3800
Level 7: 4500
Level 8: 5200
Level 9: 5900
Level 10: 7900

هر لول یک کلن پرک (Perk) دارد که در واقع امتیازات و پاداش هایی که با رسیدن به آن لول به اعضا تعلق میگیره.

-کلن لول ۲:
زمان درخواست برای نیرو به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا می کنه
و فضای ذخیره سازی کلن کستل برای غنایم وار ۱۰ درصد افزایش پیدا میکنه.

-کلن لول ۳:
۲۰ درصد از هزینه نیروهایی که دونیت می کنید به شما باز پرداخت میشه.
و غنیمتی که در وار به دست میارید ۱۰ درصد افزایش پیدا میکنه.

-کلن لول ۴:
به جای ۵ نیرو می توانید ۶ نیرو اهدا کنید.
و فضای ذخیره سازی کلن کستل برای غنایم وار ۲۰ درصد افزایش پیدا میکنه.

-کلن لول ۵:
هر نیرویی که دونیت کنید اتوماتیک یک لول آپگرید میشه یعنی اگر دراگون سه اهدا کنید طرف مقابل دراگون چهار دریافت میکنه.
و همینطور در این لول ۱۵ درصد به غنیمتی که در وار به دست می آورید اضافه میشود.

-کلن لول ۶:
۳۵ درصد از هزینه نیروهایی که دونیت میکنید به شما باز پرداخت می شه.
و فضای ذخیره سازی کلن کستل ۳۰ درصد افزایش پیدا می کنه.

-کلن لول ۷:
زمان درخواست برای نیرو به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا می کنه.
و غنیمتی که در وار به دست میارید ۲۰ درصد افزایش پیدا می کنه.

-کلن لول ۸:
به جای ۶ نیرو می توانید ۸ نیرو اهدا کنید
و فضای ذخیره سازی کلن کستل ۴۰ درصد افزایش پیدا می کنه.

-کلن لول ۹:
۵۰ درصد از هزینه نیروهایی که دونیت میکنید به شما باز پرداخت می شه.
و غنیمتی که در وار به دست میارید ۲۵ درصد افزایش پیدا می کنه.

-کلن لول ۱۰:
هر نیرویی که دونیت کنید اتوماتیک دو لول آپگرید می شه
و فضای ذخیره سازی کلن کستل ۵۰ درصد افزایش پیدا می کنه.

در آخر
شاید به نظر این آپدیت هیجان انگیز نباشد اما با افزایش میزان لوت دریافتی از وار و برگشت میزانی از دونیت شما به خود شما مطمئن باشید بعد از مدتی میزان لوت در بازی افزایش پیدا خواهد کرد . الیته از طرفی سوپرسل هنوز اجازه استفاده از قهرمانان در حال ارتقا برای حمله در وار رو نمیدهد ، البته این ویژگی که شرکت در وار در اختیار هرکس قرار گرفته بسیار خوب است که شما میتوانید در کلن افرادی که کنارشون سبز هست رو به معنای حضور در وار و افرادی که قرمز هستند به معنای عدم حضور در وار در نظر بگیرید .
سوالات متداول درباره Clan Perks

1) آیا تجربه کلن (Clan XP) از دونات کردن سربازان هم بدست می آید؟
خیر، Clan Xp فقط و فقط از نبردهای کلن وار کسب می شود.

2) اگر من یک کلن را ترک کنم، آیا Clan Perk ها من حفظ خواهد شد؟
Clan Perk فقط مربوط به کلن تعلق دارد و نه به اعضای آن. قدرت و کم و زیاد شدن تعضای کلن هیچ ربطی به Clan Perk ندارد و فقط از نبرد های کلن وار بدست می آید.

3) تجربه کلن (Clan Xp) چگونه بدست می آید؟
Clan XP فقط از 3 راه : شکست روستاهای دشمن، گرفتن درصدی از ستاره های کلن وار و پیروزی در کلن وار بدست می آید.

4) اگر من به روستای که قبلا 1 ستاره شده است حمله کنم و 1 ستاره بگیرم، آیا Clan Xp دریافت خواهد شد؟
تجربه ای (Clan Xp) که از شکست روستاهای دشمن بدست می آید، فقط شامل اولین حمله ی ستاره دار است. در واقع هر روستا فقط یکبار شکست می خورد. اگر از حمله های بعدی ستاره های بیشتری دریافت کنید، به شما کمک می کند تا تجربه مربوط به 40 درصد یا 60 درصد را دریافت کنید.

5) چگونه می توان حداکثر Clan XP را از یک کلن وار بدست آورد؟
با شکست همه روستاهای دشمن (دریافت حداقل 1 ستاره)، کسب 60 درصد از کل ستاره های ممکن و پیروزی در کلن وار، کلن شما حداکثر مقدار تجربه را بدست می آورد.

6) آیا مزایای کلن (Clan Perks) برای بازی معمولی (خارج از کلن وار) به کار می آید؟
بله. همه Clan Perk ها علاوه بر کلن وار، برای بازی معمولی نیز اعمال می شوند که شامل این موارد است: زمان بین هر درخواست، بازگشت هزینه دونات، محدودیت تعداد دونات و ارتقا سرباز هنگام دونات.

7) اگر یک کلن از سطح 7 به سطح 8 ارتقا پیدا کند، آیا clan perk های مربوط به سطح 7 از بین می رود؟
خیر. با افزایش سطح کلن، Clan Perk های قبلی هم ارتقا می یابند و Clan Perk های جدید نیز بدست می آید.

8) اگر یک کلن وار مساوی شود، Clan XP مربوط به پیروزی در کلن وار چه می شود؟
هیچ کدام از کلن ها این تجربه را کسب نخواهند کرد.

9) چگونه من از دریافت Clan Perk ها با خبر می شوم؟
زمانی که سطح کلن شما بالا برود، Clan Perk ها به صورت خودکار در همان لحظه فعال می شوند و هیچ notification و یا پیغامی در کار نیست و فقط در چت کلن به آن اشاره می شود.

10) اگر مزیت “ارتقا سرباز هنگام دونات” برای کلن فعال شود، آیا همه سربازان من 1 سطح ارتقا پیدا می کنند؟
خیر، فقط هنگام دونات یا دریافت نیرو، سطح سربازان برای دریافت کننده تغییر می کند نه برای شما. در واقع این مزیت فقط به نفع دریافت کننده است.

11) اگر مزیت “ارتقا سرباز هنگام دونات” در کلن فعال باشد و فردی پس دریافت نیرو، کلن را ترک کند و به کلنی برود که این ویژگی را ندارد. تکلیف سربازان داخل Clan Castle او چه می شود؟
سربازان داخل Clan Castle آن فرد هیچ تغییری نخواهند کرد و با همان سطح افزایش یافته در Clan Castle باقی خواهند ماند (سطح آنها کاهش نخواهد یافت).

12) آیا تجربه کلن در هر سطح از کلن باهم جمع می شوند؟
خیر. پس از رسیدن کلن به یک سطح، برای رسیدن به سطح بعدی، Clan XP از صفر شروع می شود. برای مثال، سطح 3 کلن به 1200xp و سطح 4 کلن به 1900xp نیاز دارد. پس از رسیدن به سطح 3، شما باید 1900xp برای رسیدن به سطح 4 جمع کنید و نه 700 تا.

13) آیا برای کلن وار، کلن های هم سطح (از نظر Clan LvL) با یکدیگر روبرو می شوند؟
خیر، جست و جوی حریف های کلن وار مانند گذشته است و فعلا هیچ ارتباطی به سطح کلن ندارد.

14) چه زمانی هزینه دونات به من باز می گردد؟
لحظه که شما سربازی را دونات می کنید، درصدی از هزینه آن در همان لحظه با توجه به سطح کلن به مخازن شما برمی گردد.

بیشتر بخوانید:

  1. 20 اسفند 1394 21:42
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    Omid Rahmanzadeh | ميهمان
    سلام واقعا عالی بود من یک کلن لول 4 دارم کسی خواست خوشحال می شیم بیاد LJGJ2UOR#

  2. 13 اسفند 1394 15:05
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    behnaz.pink.star | ميهمان
    بچه ها کلن ساختم توروخدا بیاین عضو شین کولیدر میکنم
    persain empire
    تگش:
    qyy28rry#

  3. 6 اسفند 1394 20:34
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    ssss | ميهمان
    نقل قول: علی صالحی
    سلام
    مسخواستم بدونم اگه یه کلن با درخواست عضویتم موافقت نکن ، تا چند ساعت نمیتونم به اون کلن درخواست بدم ؟ امکان این هست کاری کنن که دیگه اصلا نتونم بهشون درخواست بدم برای عضویت ؟؟؟

    کلن کستلمو چجوری بسازم

  4. 1 بهمن 1394 18:26
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    arash archer | ميهمان
    به کلن حقیرانه ما سر بزنید. باتشکر
    #YR8LLCJ2

  5. 27 دی 1394 16:37
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    سید جلال | ميهمان
    سلام یه کلن تازه تاسیس کردم لطفا تشریف بیارید
    قهرمانان کلش
    تگ کلن: #9LR9JJ
    لیدر : سلطان کلش s.j لول ۱۴۷
    درضمن کولیدری به اعضای بالای ۵۰ داده میشود

  6. 10 آذر 1394 21:22
    نپسندیدم -2 پسندیدم
    Mani | ميهمان
    ببینید بیاید کلن من همش داریم وار میبریم پشت سر هم کلن تگ بیاید#YYRR2P2G

  7. 6 مهر 1394 08:40
    نپسندیدم -1 پسندیدم
    علی صالحی | ميهمان
    سلام
    مسخواستم بدونم اگه یه کلن با درخواست عضویتم موافقت نکن ، تا چند ساعت نمیتونم به اون کلن درخواست بدم ؟ امکان این هست کاری کنن که دیگه اصلا نتونم بهشون درخواست بدم برای عضویت ؟؟؟

  8. بهنام
    آفلاین 30 مرداد 1394 00:37
    نپسندیدم -1 پسندیدم
    بهنام | عضو سايت
    واقعا خیلی عالی بود

    کارتون درسته اریا جان خیلی خوبی....این پست فقط تو این سایت هست...
    فک نکنم سایت های دیگ هم اینو بزارن
    خسته نباشی اریا جان ممنوووووووووووون


    --------------------

  9. 29 تیر 1394 23:37
    نپسندیدم +3 پسندیدم
    میترا | ميهمان
    بسیار عالی بود باید برای پست این مطلب کار آمد و موثر باید به خودتون افتخار کنین

دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.