آموزش جامع بازی Clash of Clans

نویسنده: Arya | 71388 بازدید
13 دی 1393

بازی‌های آنلاین مدت زیادی است که توانسته‌اند عده‌ی زیادی را به خود جذب کنند و روزانه افراد زیادی به انجام این بازی‌ها مشغول می‌شوند. در بین بازی‌های آنلاین بازی‌های استراتژیک محبوبیت بیشتری دارند و تاکنون بازی‌های ایرانی و غیرایرانی زیادی در فضای وب طراحی شده اند. با گسترش گوشی‌های هوشمند این بازی‌های آنلاین توانستند خیلی سریع جای خود را در اسمارت فون‌ها باز کنند و رقابت سختی را بر سر جذب مخاطبین خود آغاز کنند. یکی از این بازی‌های جذاب و زیبا clash of clans نام دارد. این بازی که سبک استراتژیک دارد برای سیستم عامل‌های ios و android عرضه شده است. میلیون‌ها نفر روزانه در سراسر دنیا به انجام این بازی مشغولند و به نبرد با یکدیگر می‌پردازند.

این بازی توسط استودیوی بازی سازی سوپرسل (Supercell) ساخته شد و اولین بار در دوم آگوست 2012 برای سیستم عامل آی‌اواس و بعد از مدتی طولانی در 30 سپتامبر 2013 برای پلتفرم محبوب اندروید عرضه شد. این بازی در همان ابتدای کار توانست مخاطبین زیادی را به خود جذب کند و رکوردهای سنگینی را از خود به جای گذاشت. طبق آمار شرکت سازنده این بازی در نیمه اول سال 2013 روزانه 2400000 دلار سود از فروش پول مجازی به دست می‌آورد که در نوع خودش رکورد بزرگی به حساب می‌آید.

در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در ابتدا راهنمای بازی توضیحات کاملی را به شما می‌دهد که اگر کمی به انگلیسی تسلط داشته باشید با روال این بازی به صورت کامل آشنا خواهید شد. در این بازی سه عنصر بسیار مهم وجود دارند که بدون آن‌ها هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید. طلا، اکسیر و گوهر. طلا که نیازی به توضیح ندارد. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شوند و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارند. برای مثال برای ساخت سربازهای مختلف و یا برای ارتقاء ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر متفاوتی از اکسیر خواهید داشت. در ابتدای بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به تعداد آن‌ها بیافزاید. ارتقاء و پیشرفته کردن ساختمان‌ها و سلاح‌ها در تمام بخش‌های دهکده وجود دارد از جمله توپ‌ها، برج نگهبانی، معدن طلا، بانک طلا و حتی دیوارهای دهکده. هم چنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکده‌ی آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی بدست بیاورید.

آموزش جامع بازی Clash of Clans



چگونه مبارزه کنیم؟
در گوشه پایین سمت چپ صفحه گزینه‌ای به نام حمله وجود دارد که وقتی وارد آن می‌شوید دو گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد: 1. حمله به گابلین‌ها و انجام مراحل خود بازی 2. حمله به قبایل دیگر ؛ در صورتی که روی گزینه حمله به قبیله‌های دیگر کلیک کنید، مبلغ 50 سکه از شما دریافت می‌شود و نقشه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیرد که شما 30 ثانیه زمان دارید تا دهکده حریف را بررسی کنید، در صورتی که حریف قدرتمندتر از شما باشد و علاقه‌ای به مبارزه با این حریف را نداشته باشید روی گزینه نقشه بعدی کلیک می‌کنید و دوباره با پرداخت 50سکه نقشه دیگری به شما نشان داده می‌شود. البته باید دقت کنید که بعد از گذشت 30 ثانیه به صورت خودکار نبرد آغاز می‌شود و در صورتی که نبرد را ترک کنید شکست خورده محسوب می‌شوید. در مبارزات در صورت پیروزی تعداد مشخصی جام به شما داده می‌شود. میزان این جام را قبل از حمله در نقشه می‌توانید ببینید. البته در صورت شکست هم از شما جام کسر می‌شود. اما شاید برایتان سوال شود که این جام‌ها چه اهمیتی دارند؟ این جام‌ها جواز ورود شما به لیگ جهانی می‌باشد. در صورتی که جام‌های شما به 300 برسد وارد اولین مرحله لیگ می‌شوید.




چیزهایی که باید در مورد لیگ بدانید!
لیگ چند مرحله دارد:
برنز، نقره، طلا، کریستال، استاد و قهرمان
هر کدام سه بخش دارد: که این گونه علامت گذاری می‌شوند؛ ||| ، || و |
هر دو هفته به بهترین نفرات و اتحادها (که در موردش خواهیم نوشت) جوایزی اهدا می‌شود.

نکاتی در مورد حمله دشمنان:
در صورتی که آنلاین باشید هیچ دشمنی به شما حمله نخواهد کرد. اما هنگامی که آفلاین شوید دشمنان به قبیله شما حمله می‌کنند. البته نگران نباشید این حمله آسیب چندانی به شما نمی‌رساند. دشمن فقط می‌تواند درصد بسیار کمی از طلا و اکسیر شما را غارت کند و اگر دهکده شما ویران شود کارگران در عرض چند ثانیه آن را تعمیر خواهند کرد. البته در صورتی که شکست بخورید مقداری از جام‌های شما کم می‌شود.


چگونه در مقابل حمله دشمنان دفاع کنیم؟
برای این کار باید وسایل دفاعی خود را در دهکده مستقر کنید. وسایل دفاعی عبارتند از: توپ افقی، توپ عمودی، برجک نگهبانی، دیوارها، مین و… این وسایل قابل ارتقاء هستند و در صورتی که از مهاجمین قوی‌تر باشند آنها را شکست می‌دهند و شما جام خواهید گرفت.





اتحاد چیست و چگونه به اتحادها بپیوندیم؟
در میان دهکده شما یه ساختمان نیمه ویران وجود دارد که کلن نام دارد. شاید در ابتدا زیاد به این ساختمان توجه نکنید اما این ساختمان یکی از جذاب ترین بخش‌های این بازیست و دریچه ورود شما به دنیای کلن‌هاست. برای تعمیر این ساختمان به مبلغی طلا نیاز دارید که خیلی زود فراهم می‌شود. با تعمیر این ساختمان لیستی از گروه‌ها دریافت می‌کنید و می‌توانید به گروه‌ها بپیوندید. بعضی گروه‌ها عمومی هستند و بعضی دیگر نیاز به دعوتنامه دارند. با پیوستن به گروه‌ها شما می‌توانید با دیگر اعضای گروه صحبت کنید و از آن‌ها در خواست نیرو کنید و یا به آن‌ها نیروی کمکی بدهید. البته شما قادر هستید که خود یک اتحاد بسازید و برای این کار نیاز به 40000 سکه طلا دارید. ظرفیت هر اتحاد 50 نفر است و افراد با توجه به جام‌های دریافتی رتبه بندی می‌شوند. هر اتحاد یک رهبر دارد. دیگر اعضای اتحاد: دستیاران رهبر، بزرگترها و اعضای عادی.





برای حمله به چه چیزهایی نیاز داریم؟
شما برای تشکیل ارتش باید سربازخانه بسازید و از طریق آن سرباز تولید کنید. سربازها با اکسیر تولید می‌شوند. برای به دست آوردن انواع جدید سرباز باید سربازخانه را ارتقاء دهید.

سربازها عبارتند از:
شمشیرزن، تیرانداز، دزد، غول، دیوارخراب‌کن، بالون بمب انداز، جادوگر، فرشته، اژدها و … که هر کدام کار خاصی انجام می‌دهند و قابلیت‌های مختلفی دارند. برای ارتقاء هر کدام از سربازها باید لابراتوار بسازید و سربازها را ارتقاء دهید.





چند ترفند ساده:
توپ‌های عمودی و موشک‌های هوایی را در وسط شهر قرار دهید.
تجهیزات دفاعی را در کنار یکدیگر قرار دهید.
هر چه میزان جام‌های شما بالاتر باشد نقشه‌های سخت‌تری برای حمله به شما داده می‌شود، بنابرین در صورتی که نیاز به نقشه‌های ضعیفتر دارید جام‌های خود را کاهش دهید.
برای پیدا کردن اتحادهای ایرانی و فارسی کافیست کلماتی مانند؛ “ایران” یا “iran” را جست و جو کنید.
می‌توانید از افراد قدرتمند اتحادتان درخواست نیروهای پیشرفته کنید.
در صفحه شما بخشی به نام پیام وجود دارد که از طریق آن می‌توانید آمار حملات و دفاع خود را ببینید و یا حتی فیلم آن را تماشا کنید.
در ضمن می‌توانید به کسانی که به شما حمله کرده‌اند حمله کنید و تلافی کنید.
به هیچ عنوان گوهر (Gem) را استفاده نکنید و از آن برای ساخت کارگاه ساخت و ساز استفاده کنید.
با حذف کنده‌ها، بوته‌ها، سنگ‌ها و درخت‌ها می‌توانید مقادیری از گوهر را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

  1. 21 تیر 1395 21:47
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    آرمین | ميهمان
    سلام من حدود یکماه پیش کلشم لول61 که سیو کرده بود حذف شد حالا جیمیلم یادم رفته اگه میشه کمکم کنید

  2. 31 اردیبهشت 1395 01:52
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    Hero | ميهمان
    سلام
    اگر تازه این بازی رو شروع کردین و یا مدتهاست شروع کردین "و به دنبال یه کلن برای موندن و پیشرفت میخواین کلن ما تازه تاسیس هستش ☺.
    و منتظر استقبال شما هستیم.
    کلن ما Iranian heroes هستش .
    اسم لیدر هم hero هستش ☺.

  3. 29 فروردین 1395 09:14
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    محمود | ميهمان
    بابا بس کنید توراخدا..
    همه چیز را با هم قاطی نکنید.
    فقط فقط به جنبه منفی این بازی فکر می کنید.
    هرکس عرضه داره بیاد یه سرگرمی برای جوونای ما درست کنه.
    بازی ای که از همه لحاظ خوب باشه.
    بسم الله.
    این گوی و اینم میدووووووووووووووون.

  4. 23 اسفند 1394 06:59
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    ارومین | ميهمان
    اگه رایفی پور در توانش بود اب خوردن را هم حرام میکرد خخ

  5. 24 بهمن 1394 22:30
    نپسندیدم +1 پسندیدم
    حسین | ميهمان
    سلام چگونه میشه بدون ایکس مد مپ دیگران را به جای مپ خود گذاشت لطفا پاسخ دهید

  6. 1 بهمن 1394 09:11
    نپسندیدم -1 پسندیدم
    بتول | ميهمان
    سلام من ميخاسم اين بازيو نصبش كن ولي با حرفاي استاد رائفي پور كلاً منگيدم يني تا اين حد اسرائيل مياد واسه ما مردم ايران نقشه ميكشه برنامه ميريزه ماها هم چه راحت اتكشو ميخوريم و مزد دست شو هم تازه ميپردازيم نقداً

  7. 19 آذر 1394 22:46
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    Mahdi-J | ميهمان
    سلام ادمین عزیز تو کلش برام پیام اومد که بیشتر از حد بازی کردم و منو کیک کردن بعد چه مدتی می تونم دوباره برگردم

  8. 19 آبان 1394 16:40
    نپسندیدم +2 پسندیدم
    امیرحسین جون | ميهمان
    نقل قول: محمد رضا
    من جطور می توانم سرباز هایم رای قوی تر کنم

    داش یه چیزی هست اسمش لابراتوری یا ازمایشگاه است از اون جا اکسیر می دی بعد هر سربازی که عشقت کشید می بری لولشو بالا

  9. محمد رحیمی
    آفلاین 20 مهر 1394 11:56
    نپسندیدم +1 پسندیدم
    Arya | مدير کل
    نقل قول: محمد
    بچه ها req چیست

    req مخفف کلمه request به معنی درخواست هست
    در بازی کلش به معنی درخواست دادن برای نیرو می باشد


    --------------------

  10. 20 مهر 1394 11:44
    نپسندیدم 0 پسندیدم
    محمد | ميهمان
    بچه ها req چیست

دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.