نحوه افزایش اندازه ٍEdge Screen در گوشی های گلکسی سامسونگ بدون نیاز به روت

نویسنده: Raven | 1443 بازدید
17 اسفند 1397



عملکرد صفحه نمایش Edge در سامسونگ گلکسی S6 Edge ، S7 Edge، S8، S8 + و Note 8 راهی مفید برای دسترسی به برنامه های کاربردی و تنظیمات و ... می باشد ، به خصوص از زمانی که گوشی های جدیدتر خیلی بلند شده اند, اندازه (و منطقه تشخیص) صفحه نمایش Edge را می توان در تنظیمات شخصی سازی کرد، با این حال، حداکثر اندازه ممکن برای برخی از کاربران کافی نیست. اگر شما جز این دسته هستید ، به راحتی می توانید بدون نیاز به روت و یا مقدار زیادی تلاش , اندازه آن را به مقدار سفارشی تغییر دهید .
این آموزش روی گوشی های Galaxy s8+ و Galaxy Note 8 تست شده و بصورت کامل جواب پس داده است.

افزایش اندازه صفحه نمایش Edge روی گوشی های سامسونگ از طریق ADB :

برای این آموزش، شما باید به درستی تنظیم Android Debug Bridge را در گوشی و رایانه خود تنظیم کنید. برای این کار میتوانید از آموزش راه اندازی ADB استفاده کنید
پس از تنظیم ADB بر روی کامپیوتر خود، باید CMD در ویندوز یا terminal در مک را باز کنید و دستور زیر را وارد کنید:

adb shell

در نهایت، برای تغییر اندازه لبه نوار لبه به میل خود، از دستور زیر استفاده کنید:

settings put global edge_handle_size_percent darsad

به جای قسمت darsad یک مقدار سفارشی تعیین کنید. به عنوان مثال ما می خواهیم که منطقه تشخیص Edge Screen تمام لبه های صفحه را پر کند، بنابراین ما آن را به 100.00 تغییر می دهیم.

settings put global edge_handle_size_percent 100.00

در مرحله بعدی باید در تنظیمات گوشی به قسمت edge screen handle settings برید . حالا متوجه میشید که اندازه ای که از طریق ADB تنظیم کرده اید با موفقیت اعمال شده است.

افزایش اندازه صفحه نمایش Edge روی گوشی های سامسونگ از طریق ترمینال (نیازمند دسترسی روت) :

اگر کامپیوتر شخصی ندارید یا به هر دلیلی نمیتوانید ADB را راه اندازی کنید ، می توانید از طریق خود گوشی اندازه منطقه تشخیص Edge Screen را تغییر دهید , به شرطی که گوشی شما دسترسی به روت داشته باشد .
برای این کار شما باید نرم افزار Termux رو دانلود کنید.

حالا برنامه Termux را باز کرده و با استفاده از کد زیر اجازه دسترسی به روت را به برنامه بدید :
su

از آنجا که پوسته گوشی شما بر پایه اندروید است، با استفاده از کد زیر می توانید به سادگی منطفه تشخیص Edge Screen را تغییر دهید :

settings put global edge_handle_size_percent darsad

دوباره مثل روش ADB میزان دلخواه خودتون رو برای اندازه Edge Screen انتخاب کنید و پس از آن در تنظیمات گوشی به قسمت edge screen handle settings برید که تغییرات با موفقیت اعمال شود .

بیشتر بخوانید:

برچسب ها
دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.