نحوه مراقبت از چشم ها هنگام کار با موبایل

نویسنده: mjomrani | 945 بازدید
29 اسفند 1398

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که بعد از مدتی کار کردن با موبایل،چشمانتان شروع به سوزش کنند، یا دچار تاری دید شوید.با اینکه موبایل انجام دادن کارها را برای ما آسان کرده است اما آسیب های جبران ناپذیری هم به چشم هایمان وارد میکند که اگر به صورت درست و صحیح با موبایلمان کار نکنیم چشم هایمان به شدت آسیب میبینند.
در این مقاله یک سری راهکار ها را بیان میکنیم تا آسیب کمتری به چشمانتان وارد شود.
یکی از چیزهایی که به شدت به چشم هایمان آسیب میزند نور آبی ساطع شده از موبایلمان است،خوشبختانه در موبایل های جدید قابلیتی تحت عنوان فیلتر نور آبی وجود دارد که میتوانیم این فیلتر را فعال کنیم تا چشمانمان کمتر اذیت شوند.کافی است وارد قسمت تنظیمات صفحه نمایش موبایلمان شویم و این گزینه را فعال کنیم.البته همان طور که مشاهده میکنید میتوان این فیلتر راسفارش سازی کرد تا در ساعات معینی از روز به صورت خودکار فعال و غیر فعال شود.

مراقبت از چشم ها هنگام کار با موبایل


اگر موبایل شما چنین قابلیتی را ندارد کافی است برنامه فیلتر نور آبی را ازاین لینک دانلود کنید و وارد برنامه شوید.

این برنامه چندین فیلتر مختلف دارد که میتوانیم به دلخواه یکی را انتخاب کنیم و سپس روی روشن کردن کلیک کنیم تا این فیلتر فعال شود.
مراقبت از چشم ها هنگام کار با موبایل


پیشنهاد من این است که رنگ های مختلف را امتحان کنید تا فیلتر مناسب خود را پیدا کنید. البته میتوانید شدت فیلتر ها را هم کم و زیاد کنید.به عکس زیر توجه کنید.
مراقبت از چشم ها هنگام کار با موبایل


مورد بعدی که باید به آن توجه کنیم استفاده از حالت شب است.حالت شب برای زمان هایی که در تاریکی مشغول کار کردن با موبایل هستیم خیلی مفید است.این قابلیت را هم میتوانیم از قسمت تنظیمات صفحه نمایش موبایل خود فعال کنیم.با فعال کردن این قابلیت یک تم تیره در تمام موبایل ما فعال میشود. به تصویر زیر نگاه کنید:
مراقبت از چشم ها هنگام کار با موبایل


البته این قابلیت را هم میتوانید سفارشی کنید، یعنی در ساعات مشخصی این فیلتر فعال شود.
مراقبت از چشم ها هنگام کار با موبایل


و نکته آخر اینکه در هنگام کار با موبایل، شدت نور صفحه نمایش موبایل را کاملا متناسب با شرایط نوری مکانی که هستید تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.