چگونه اطلاعات آماری پیج اینستاگرام خود را بفهمیم؟
یکی از کار آمد ترین ابزار های اینستاگرام که به تحلیل پیج های تجاری کمک استفاده از ابزار insight است. به کمک این ابزار میتوانیم آمار دقیقی از پست ها و دنبال کننده های خود به دست بیاوریم. قبلا هم در مورد فهمیدن آمار دقیق پست های اینستاگرام به شما توضیحاتی داده بودیم . البته همان طور که گفتم باید پیج شما تجاری باشد. آموزش تجاری کردن پیج اینستاگرام را در اینجا میتوانید ببینید. ابزار insight را میتوانیم در این قسمت بیابیم.
حال روی آن کلیک میکنیم و به توضیح موارد آن میپردازیم. همان طور که میبینید Insight از سه بخش اصلی تقسیم شده است.
در قسمت اول که
Content نام دارد میتوانیم اطلاعات آماری پست ها واستوری های خود را ببینیم. با زدن روی گزینه ی
See All میتوانیم برترین پست هایمان را بر اساس بازدید ببینیم.
در قسمت
Activity میتوانیم اطلاعات مهمی درباره ی بازدید از پست هایمان را بدانیم.
کلمه ی
Reach به معنی تعداد بازدید کننده های منحصر به فرد و کلمه ی
Impression به معنی تعداد دفعاتی است که پست های ما دیده شده. در نمودار ستونی آبی رنگ هم میتوانیم تعداد بازدیدهای پست هایمان را به تفکیک روز های هفته ببینیم.
Profil visit هم به معنای تعداد بازدید کننده های منحصر به فرد از پیج ما در طول یک هفته است.
قسمت آخر که
Audience نام دارد اطلاعات مخاطبان ما را نشان میدهد. همانطور که در قسمت مشخص شده در تصویر زیر میبینید در طول یک هفته ی گذشته پانزده نفر ما را دنبال کرده اند و بیست و دو نفر نیز از دنبال کردن ما دست کشیده اند. در قسمت
Top Location نیز میتوانیم ببینیم بیشترین مخاطبان ما در کدام شهر ها هستند. کمی پایین تر نیز میتوانیم رنج سنی مخاطبین خود را بفهمیم.
در آخرین تصویر هم میتوانیم ببینیم چند درصد مخاطبان ما زن هستند و چند درصد مرد هستند. در قسمت
Followers هم میتوانیم ببینیم مخاطبان ما در هر روز هفته چه ساعتی بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند.