طلسم شتاب و سرعت | Haste Spell

نویسنده: Arya | 13813 بازدید
18 تیر 1394

روش کار اسپل یا طلسم شتاب و سرعت | Haste Spell
اسپل سرعت کارکردی شبیه طلسم خشم داره اما تفاوت هایی داره که از نظر کارکرد متمایزش میکنه. اولین تفاوت اینه که اسپل سرعت، فقط سرعت حرکت رو افزایش میده اسپل ریج، علاوه بر سرعت، قدرت حمله ی نیروها رو هم افزایش میده. یک اسپل سرعت در سطح ۱، افزایش سرعتی معادل یک اسپل ریج در آخرین سطح رو ایجاد میکنه. یک اسپل سرعت در آخرین سطح، دو برابر یک اسپل ریج در آخرین سطح سرعت اضافه میکنه. دوم اینکه شعاع اثرِ اسپل ریج بیشتر هست. سوم اینکه اسپل سرعت، هزینه ی کمتری نسبت به اسپل ریج داره و نصف اون جا میگیره.

روش استفاده از اسپل سرعت
به طور کلی، اسپل سرعت وقتی استفاده میشه که فقط نیاز به افزایش سرعت باشه و سرعت حرکت اون نیرو کم باشه و یکی از این دو حالت رو داشته باشیم: قدرت حمله ی نیروی مورد نظر، بسیار بالا هست که به اسپل ریج نیازی نیست، یا نیرو ها اصلا برای تخریب فرستاده نشدند و نقش تانک (سپر) رو دارند و هدف اینه که سریع تر به نقطه ی مورد نظر برسند.

با توجه به این نکته، چهار نیرو در بازی بیشترین نیازو به اسپل سرعت دارند: دراگون، بالون، لاوا و گولم. (جاینت در این لیست نیست چون علاوه بر سرعت، در اکثر حمله ها به افزای قدرت هم نیاز است و استفاده از ریج بهتره.) هر کدوم رو جداگانه بررسی میکنیم.

بالون (مخصوصا در برابر ایر سوییپر)
در ابتدای معرفی جاروی هوایی، کسی فکر نمیکرد این ساختمان بتونه اینقدر موثر عمل کنه. حمله با بالون به یک جاروی هوایی سطح آخر از رو به رو، غیر ممکن هست. حالا که دومین جاروی هوایی معرفی شده وجود اسپل سرعت کاملا به درد بخور هست. همونطور که در بالا گفتیم، به دو دلیل استفاده از اسپل سرعت با بالون منطقیه:
سرعت بالون بسیار کمه و این نقطه ضعفش هست که با اسپل سرعت رفع میشه.
قدرت حمله ی بالون (مخصوصا وقتی گروهی باشن) بسیار زیاد هست و استفاده از اسپل ریج، فقط برای افزایش سرعت به کار میرفت که با آمدن اسپل سرعت، با هزینه ی کمتر قابل انجام هست. برای درک بهتر، مقدار آسیب وارد شده به وسیله ی یک گروه ۴ تایی از بالون رو با مقاومت یک ساختمان دفاعی مقایسه کنید. میبینید که در هر صورت با اولین ضربه، ساختمان تخریب میشه و نیازی به افزایش قدرت حمله نیست و فقط ریج روی بالون برای سرعت استفاده میشه.


دراگون
استفاده از اسپل سرعت برای دراگون زیاد معقول نیست. دلیلشم اینه که بر خلاف بالون که ابتدا ساختمان های دفاعی رو میزنه و گروهی حرکت میکنه، دراگون ها پخش میشن و نمیشه در یک منطقه ی پیش بینی شده برای افزایش سرعتشون از اسپل سرعت استفاده کرد. دلیل بعدی هم این هست که اسپل ریج برای دراگون، برخلاف بالون، افزایش قدرت حمله رو به همراه داره (مخصوصا زمانی که به تون هال میرسه) که لازم هست.
در مواردی خاص که با پیشبینی مسیر حرکت، دراگون ها در یک ردیف قرار میگیرند یا چیدمان حریف طوری هست که دراگون ها دسته ای حرکت میکنن، استفاده از اسپل سرعت امکان پذیر هست. در سایر موارد عادی، استفاده از ریج معقول تره.


لاوا و گولم
مسلما کسی تا حالا این دو سرباز رو برای تخریب ساختمان های دفاعی استفاده نکرده چون قدرت حمله ی پایینی دارند. به دلیل مقاومت بالا، این نیرو ها فقط به عنوان تانکینگ (سپرِ نیروهای اصلی) استفاده میشن. بنابراین حتی با ریج، قدرت حمله ی اونها قابل قبول نیست. اما آیا دلیلی داره که نیازی به افزایش سرعت این نیرو ها باشه؟ در حالت عادی، خیر. سپر باید آهسته حرکت کنه اما باز هم در مواردی خاص و استثنایی، نیاز داریم که این نیروها سرعتشونو افزایش بدن (مثلا وقتی که نیروهای اصلی بر اثر اشتباه سریعتر پیاده شدن و نیروهای تانکینگ به کندی حرکت میکنن) در این موارد اسپل سرعت کاربرد داره، اما اسپل ریج به دلیل سطح اثر بالاتر و افزایش قدرت حمله، عاقلانه تر هست.

نتیجه: بهترین نیروی سازگار با اسپل سرعت، بالون هست.

ویدیوی معرفی و تریلر طلسم شتاب و سرعت | Haste Spell

بیشتر بخوانید:

دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.