خمپاره انداز | Mortar



اولین سامانه مدیریت خانواده و مراقبت از خانواده در فضای مجازی در ایران
- موقعیت لحظه ای و مسیر یابی خطی
- گزارش عملکرد در شبکه های اجتماعی
- تلگرام ، واتس اپ ، اینستاگرام ، لاین
- مدیریت دسترسی به وب سایتها
- امکان فیلترینگ تماس ها و پیامک ها
- و ده ها قابلیت کاربردی دیگر

دانلود نرم افزار



خمپاره انداز | Mortar

راهنمای خمپاره انداز Mortar در بازی clash of clans

خمپاره انداز چیست:
خمپاره انداز یک عنصر دفاعی با قدرت تخریبی بسیار بالا در هر شلیک است. این قدرت تخریبی به واسطه ی انفجاری است که ایجاد می کند. این قدرت تخریبی انفجاری در کنار محدوده ی وسیعی که تحت پوشش خودش قرار می دهد باعث می شود تا خمپاره انداز یک سازه ی دفاعی خوفناک برای نیرو های زمینی دشمن خطاب شود.
بزرگترین نقطه ی ضعف خمپاره انداز ها نقطه ی کور آنهاست. به شعاع ۴ کاشی ، خمپاره انداز ناتوان از آسیب رسانی به دشمن است ، بنابرا این بربر ها به راحتی می توانند خمپاره انداز ها را نابود کنند.
همانند توپخانه ، خمپاره انداز نیز نمی تواند با نیروی هوایی دشمن مقابله کند.
خمپاره انداز از تمام سازه های دفاعی قدرت سلامت کمتری دارد..

استراتژی هجومی:
برای از بین بردن خمپاره انداز باید از نقطه ی کور آن بهره جست. بربر ها و جن ها ( البته جن ها زمانی که تمام منابع و مخازن دشمن از بین رفته باشند!) نیرو های بسیار خوبی برای این امر هستند.
کمانداران هم نیرو های خوبی برای نابود کردن خمپاره اندازه ها خواهند بود اما به دو شرط ، اول آنکه از تهدید سایر نیرو های دفاعی دشمن در امان باشند و دوم آنکه خمپاره انداز را محاصره کنند و از چند نقطه به آن ضربه وارد کنند.
سلامت این سازه تقریبا پایین است و توسط غول ها و طلسم رعد و برق می توان آنها را سریع از بین برد.
عاجز بودن در برابر نیرو های هوایی باعث می شود تا با استفاده از بالن ، مینیون و اژدها بتوان نابودشان کرد.
در نهایت مراقب باشید در محدوده ی آتش خمپاره انداز نیرو هایتان را با هم به میدان نفرستید ، در غیر این صورت خمپاره انداز با چند بار شلیک همه شان را نابود خواهد کرد.

استراتژی دفاعی:
به طور معمول و معقول باید خمپاره انداز ها را در میانه ی قبیله گنجاند ، پشت حد اقل یک لایه دیوار دفاعی تا نیرو هایی مانند بربر ها که با نزدیکی کامل به خمپاره انداز می توانند آن را منهدم کنند را به نوعی معطل کرد.
به یاد داشته باشید هیچ گاه چندین خمپاره انداز را همزمان ارتقاء ندهید ، چون در پروسه ی زمانی ارتقاء سطحشان قدرت دفاعی ندارند. یکی یکی به ارتقاء شان بپردازید.
استفاده ی ترکیبی خمپاره انداز و برج جادوگر بسیار هوشمندانه است زیرا خمپاره انداز طیف وسیعی را تحت پوشش قرار می دهد و برج جادوگر هم می تواند به عنوان حامی نقطه ی کور خمپاره انداز بسیار مسمر ثمر واقع شود.
یک استراتژی بسیار خوب دیگر این است که خمپاره انداز ها را در نزدیکی یکدیگر قرار دهید ( به طوری که هر کدام یک محدوده را تحت مراقبت قرار دهند. تقاط مشترکی که دو یا چند خمپاره انداز تحت پوشش قرار می دهند برای هر نیروی زمینی ای محدوده ی نابودی خواهد بود.

خصوصیات خمپاره انداز (Mortar) در سطح 1 :

✔ میزان خسارت در ثانیه : ۴
✔ سلامتی : ۴۰۰
✔ بُرد هدف : بین ۴ تا ۱۱ بلوک
✔ نوع هدف گیری : به صورت گروهی تا شعاع ۱٫۵ بلوک
✔ نوع اهداف : زمینی
✔ هدف مورد علاقه : همه ی دشمنان
✔ سرعت حمله : ۵ ثانیه
✔ اندازه : ۳×۳


خمپاره انداز | Mortar

مشخصات :
خمپاره انداز | Mortar



"The Mortar can mow down hordes of enemies by the splash damage from its shell. Don't let enemies get too close to it!"

Summary
Mortars are the player's heavy defenses. Whenever an enemy comes into range, it blasts out an explosive shell with a low frequency "ping".
Mortars shoot long-range explosive shells every 5 seconds which deal devastating splash damage to every unit within a small radius of the impact point. Their splash damage, combined with their long range, make them deadly weapons against large groups of weaker enemies such as Barbarians, Archers, or Goblins.
A mortar's major disadvantages are its inability to attack troops within 4 tiles and its low rate of fire.
Due to the fact that the Mortar's shell takes a while to reach its target (over a second at maximum range), fast troops like Goblins can easily dodge its attack if they are moving when the Mortar fires.
Mortars cannot target air troops.

Defensive Strategy
Mortars should generally be placed towards the center of your base, preferably behind at least one set of Walls. Its long range allows the Mortar to attack from far behind other structures.
Since the Mortar deals heavy splash damage, it can quite rapidly eliminate attacking troops.
It is smart to form a triangle or square with your Mortars near the center of your base, as this allows multiple Mortars to attack the same area.
At each level, the Mortar can kill a same-level Archer in a single shot. i.e. A level 1 mortar can one-shot level 1 Archers, level 2 can one-shot level 2 Archers, etc.
Putting a Mortar and Wizard Tower together makes a smart pair, because the Mortar covers a large area while the Wizard Tower helps protect the Mortar from mass air troops and covers the Mortar's blind spot.
It is a good idea to place Mortars near each other, without putting them in the same wall pocket (if possible). When more than one Mortars' range overlaps, it creates a kill-zone where almost no ground troops can survive.
Take care when upgrading, as many players use this as a chance to attack. For this reason it is a good idea to only upgrade one Mortar at a time. However, upgrading all of them at once is also viable, as it gets the upgrades out of the way quickly, leaving you more time to benefit from all Mortars being online and maxed out at your current Town Hall level.
Offensive Strategy
The Mortar's blind spot, low rate of fire, and inability to target air troops makes them vulnerable to a wide variety of different attacks. Fast melee troops such as Barbarians or Goblins (after all resource structures are destroyed) can rush to the Mortar and quickly enter its blind spot. Unfortunately, Archers will always stop and begin firing at a Mortar before they enter its blind spot, so pairing them with a meatshield is ideal.
The Mortar's relatively low hitpoints makes it very vulnerable to Giants and Lightning Spells. It takes only a pair of appropriately-leveled Lightning spells to take out any Mortar.
Finally, their inability to target air troops makes Mortars easy pickings for Balloons, Dragons and Minions if they are not covered by Air Defenses.
When deploying troops, try to avoid deploying ground troops in clumps. The Mortar does great splash damage.

Upgrade Differences
Mortars undergo significant visual changes at levels 4, 6, 7 and 8.
When initially constructed, the Mortar consists of a solid black launcher tube with two half-disc gimbals on each side. It fires a gray stone shell.
The level 2 and 3 Mortars grow larger and sport an increasingly wider gold trim on the outer rim of the tube.
At level 4, the Mortar's gimbals change to a bright golden color, and it sports a wider, pitted ring of gold trim. Its shell changes to a black stone.
At level 5, the Mortars gold rim reaches its greatest width.
At level 6, the Mortar's tube turns entirely golden. Its shell becomes a golden fiery ball.
At level 7, the Mortar's tube reverts to black with golden trim, but acquires a skull on each gimbal (which turn black as well) and bone fragments on the ground in front of it.
At level 8, the Mortar's color is metallic, and the inside of the tube becomes glowing with what appears to be lava. The golden fiery ball becomes noticeably larger.

Trivia
There is an Achievement called Mortar Mauler that is advanced when you destroy a certain number of Mortars in raids.
The Mortar's low Damage per Second is due to its very slow firing speed: 1 shell per 5 seconds. Thus, multiplying its DPS by 5 will give you it's damage per shot, which is the important stat for Mortars.
Every time a Mortar shell hits the ground, the screen shakes slightly.
The Mortar has the least hitpoints of all maximum-level Defensive Buildings.
The Mortar shell's explosion is so powerful that it knocks back Tier 1 troops. If the troop gets knocked far enough away from its current target, it can even change targets to another, closer building.
The Mortar, along with Laboratory, are the two buildings which can only be upgraded once per Town Hall level: from Town Hall 3 to Town Hall 10.
Until the Halloween 2014 update, villages were limited to a maximum of three Mortars.

{related-news}