آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام

نویسنده: mjomrani | 78339 بازدید
9 فروردین 1399

همانطور که میدانید کاور ویدیو نقش به سزایی در بهتر دیده شدن پست های شما دارد و هم چنین وقتی کسی برای اولین بار به صفحه ی اول پیج شما می آید میتواند عنوان پست ها را در یک نگاه ببیند و به راحتی پست مورد علاقه ی خود را پیدا کند.
در این قسمت به شما طریقه ی ساخت کاور ویدیو برای پست ها و هم چنین IGTV های اینستاگرام را آموزش میدهم. برای

آموزش گذاشتن کاور روی فیلم در اینستاگرام

با ما همراه باشید.
اولین قدم برای ساخت یک کاور جذاب استفاده از عکس مرتبط است. بهترین منبع برای پیدا کردن عکس مرتبط با موضوع شما سایت آشنای گوگل است. حال برویم سراغ اولین گزینه یعنی ساخت کاور برای پست. همانطور که میدانید سایز استاندارد برای پست های اینستاگرام نسبت تصویر های 1*1، 3*4، 4*5 است. البته از نسبت تصویر16*9 هم میتوان استفاده کرد ولی کاور شما به صورت تار در صفحه ی اصلی پروفایلتان نمایش داده میشود در نتیجه بهتر است از این نسبت استفاده نکنید.
حال برای جست و جوی عکس مورد نظر خودمان در گوگل موضوع عکس به علاوه ی نسبت عکس را سرچ میکنیم تا عکس مورد نظر خود را پیدا کنیم. سعی کنید عکس هایی با کیفیت را دانلود کنید تا به خوبی در پروفایلتان دیده شود.
حال وارد نرم افزار InShot Pro میشویم و با کلیک روی این قسمت عکس خود را از گالری انتخاب میکنیم. اگر میخواهید نسبت عکس خود را عوض کنید طبق تصویر زیر روی بوم ضربه بزنید.
آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام


در قدم بعدی باید نسبت عکس خود را با کلیک روی قسمت مشخص شده در تصویر زیر عوض کنید. حال اگر روی کامل کلیک کنید عکس شما با نسبتی که در بالا انتخاب کردید برش داده میشود.
آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام


اگر هم روی فیت کلیک کنید عکس شما با یک پس زمینه ی سفید رنگ ترکیب میشود.
آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام


اگر میخواهید رنگ پس زمینه ی عکس را عوض کنید کافی است طبق تصویر زیر روی پس زمینه بزنید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.
آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام


در قدم بعدی باید با کلیک روی متن یک نوشته به عکس خود اضافه کنیم. دقت کنید که نوشته شما باید فاصله ای یکسان از سمت چپ و راست تصویر داشته باشد. هم چنین از فونتی خوانا و دقیق استفاده کنید. اصلا نترسید و نوشته ی خود را تا حد امکان بزرگ کنید تا به گوشه های چپ و راست تصویر برسد. برای جلب توجه بیشتر بهتر است در نوشته ی خود از رنگ های متضاد استفاده کنید مثل سیاه و سفید یا قرمز و آبی. با کلیک روی قسمت مشخص شده در سمت چپ میتوانید فونت نوشته ی خود را عوض کنید.
آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام


برای سفارشی کردن هر چه بیشتر نوشته های خود روی این قسمت کلیک میکنیم تا به ابزار های بیشتری دسترسی داشته باشیم. کار کردن با این قسمت خیلی آسان است کافی است روی هر کدام از موارد که میخواهیم به عکس خودمان اضافه کنیم کلیک کنیم. کمی پایین تر هم میتوانید رنگ المان مورد نظر را عوض کنید.
آموزش ساخت کاور برای ویدیو های اینستاگرام


حال که همه ی موارد را به عکس خود اصافه کردیم عکس خود را ذخیره میکنیم و در ابتدای ویدیوی خود قرار میدهیم.
آموزش گذاشتن کاور روی فیلم در اینستاگرام


برای ساخت کاور IGTV به این نکته توجه کنید که نسبت استاندارد برای کاور IGTV نسبت تصویر 9*16 است. مابقی کار ها مثل مراحل بالا است .
پیشنهاد میکنیم که سایر آموزشهای اینستاگرام را نیز از سایت گت اندروید ببینید.

بیشتر بخوانید:

دانلود جدیدترین برنامه ها و بازی های اندروید
گت اندروید از بروزترین سایت های اندرویدی در ایران از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در خدمت شما کاربران گرامی است.