آموزش گذاشتن پست در اکسپلور اینستاگرام
اگر برای شما نیز سوال است که چگونه پست هایتان را در
صفحه اکسپلور اینستاگرام
قرار دهید پیشنهاد میکنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
بسیاری از کاربران به دنبال جذب فالوور اینستاگرام هستند و از هر ترفندی که فکرش را بکنید استفاده میکنند تا به صورت فیک یا واقعی دنبال کنندگان یا فالور خود را افزایش دهند ، برخی ها از ربات های اینستاگرام برای جذب دنبال کنندگان فیک و برخی نیز با تبلیغ در پیج های معروف اینستاگرامی با پرداخت هزینه سعی در افزایش کاربرانشان دارند .
اما بی شک ارزانترین و بی دردسرترین روش این است که بتوانیم محتوای پست خودمان را در صفحه اکسپلور اینستاگرام نمایش دهیم که می تاون گفت از بهترین مکانها برای جذب دنبال کننده است. اما آیا واقعا میتوانیم در این صفحه دیده شویم ؟ من اینجا هستم تا به شما بگویم که بله ، راهی هست ، اما به سختی و هیچ تضمینی هم واقعا وجود ندارد ، ولی با رعایت برخی نکات میتوان عکس ، ویدئو و پست های صفحه مان را وارد این بخش کنیم .
اکسپلور اینستاگرام از کجا آمد ؟اوایل که اینستاگرام شروع به کار کرده بود بخشی به نام Popular یا محبوب ترین ها وجود داشت که اشخاصی که فالورهای بالایی داشتند همیشه در صدر جدول بوده و آنرا تصاحب کرده بودند ، هیچ وقت هم کسی نمی توانست میلیونها دنبال کننده داشته باشد تا بتواند با سلبریتی های محبوب در دنیا رقابت کند.
به همین دلیل اینستاگرام به این فکر افتاد تا صفحه explore را پیاده سازی کند تا محتوای پست های آن بر اساس علایق و سلایق کاربرانش شخصی سازی شده و نمایش داده شود.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟درصفحه اکسپلور اینستاگرام برخلاف صفحه اصلی که محتوای آن را شما تعیین میکنید و چیزهایی را به شما نمایش میدهد که خودتان دنبالشان میکنید ، پستهایی را به شما نشان میدهد که در طول مدت فعالیتتان به این گونه پست ها رغبت و میل بیشتری نشان داده اید . صفحه اکسپلور با شما صادق است . پست های آن بر اساس الگوریتم هایی نمایش داده می شود که شما در آن زمینه ها فعالیت داشته اید. البته به طور قطعی نمی توان گفت که این الگوریتم ها عینا بر اساس پیگیری فعالیت های شما نمایش داده می شود ، ممکن است فعالیت دوستان شما و کسانی که آنها را دنبال میکنید نیز بر این اصول تاثیرگزار باشد.
اگر به پست های اکسپلور اینستاگرام توجه کرده باشید ، حتما متوجه شده اید که عکس ها و فیلمهایی در آنجا نمایش داده می شود که مشابه آن مطالب یا صفحات را لایک یا فالو کرده اید ، همچنین استوریها یا لایو استوریهایی که به محدوده جغرافیایی شما نزدیکتر باشند را بیشتر به شما نمایش می دهد.
آموزش گذاشتن پست در اکسپلور اینستاگرام
یکی از سوال های همیشگی کاربران اینستاگرام و به خصوص کسانی که فعالیت در اینستاگرام را به عنوان شغل و حرفه ی خود انتخاب میکنند این است که چکار کنیم تا محتوای ما به بخش اکسپلورر اینستاگرام راه یابد. اکسپلور اینستاگرام بخشی است که محتواهایی که توسط تعداد زیادی کاربر دیده شده وجود دارد. در اصطلاح به این نوع محتواها محتوای وایرالی یا ویروسی گفته میشود. پس اگر بتوانید محتوایی بسازید که توسط تعداد زیادی مخاطب دیده و پسندیده شود، هدیه ی اینستاگرام به شما این است که پست شما را در بخش اکسپلور به تعداد زیادی کاربر نشان میدهد و این کار به معرفی شما و برندتان کمک شایانی میکند.
راستش را بخواهید فرمول و قاعده ی خاصی برای این کار وجود ندارد ولی رعایت کردن یک سری از موارد میتواند شما را به این خواسته نزدیک کند.
اولین و مهم ترین قدم جلب توجه است که به دو روش انجام میگیرد:
روش اول استفاده از کاور جذاب همراه با متن کنجکاو کننده است که باعت شود توجه افراد به سمت پست شما جذب شود. عکس کاور شما باید کاملا با کیفیت باشد و یک المان مهم در آن به چشم بیاید. متن کاور هم باید دارای کلماتی باشد که کنجکاوی مخاطب را بر انگیزد. استفاده از کلماتی هم چون بهترین، اولین، جدید ترین و یا طرح یک سوال تاثیر گذاری بالایی به همراه دارد.
در روش دوم باید در پنج ثانیه اول ویدیوی خود یک جمله بگویید که مخاطب را بسیار کنجکاو کند و مایل به ادامه ی دیدن ویدئوی شما باشد.
حال که جلب توجه صورت گرفت باید پیام خود را به درستی و با شفافیت بالا به مخاطب منتقل کنید. نحوه ی بیان شما باید به گونه ای باشد که مخاطب بعد از دیدن ویدوی شما نگوید خب که چه!
قدم سوم دعوت به اقدام است. پس از اینکه پیام خود را به مخاطب منتقل کردیم باید از مخاطب درخواست کنیم کاری انجام دهد، مثلا پست ما را لایک کنید یا پست ما را برای یکی از دوستان خود بفرستید و...
اگر تمام این موارد را به خوبی رعایت کنید و محتوای شما برای مخاطب سرگرم کننده یا جذاب باشد نه تنها پست شما را لایک میکند و برایتان کامنت مینویسد بلکه پست شما را به دوستان خود معرفی میکند. این نکته را هم توجه داشته باشید که اگر محتوای شما با چاشنی طنز همراه باشد، افراد بیشتری از آن استقبال میکنند.یکی از مواردی که افراد طنز پرداز در اینستاگرام دارای مخاطب های میلیونی هستند نیز همین است.
هشتگ زدن را فراموش نکنید ، چون تاثیر بسزایی در معرفی پیج شما به کاربران خواهد داشت.
همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله
چگونه تنظیمات اکسپلور اینستاگرام را تغییر دهیم را نیز بخوانید.